Til klatrehuset jeg har bygget til børnene, vil jeg gerne have, at de skal kunne låse døren, men ikke blive låst inde. Hvordan monterer jeg en aksel, der forbinder begge vridere?
Mit problem
Mit første forsøg, epoxy virker sikkert.
Har samme funktion på sauna døren, men kan ikke se, hvordan de er fastgjort.
Nogen der har et tip?
Et alternativ kan måske være at bore et hul i væggen eller døren stort nok til at få en rundstang igennem, nogle mm ekstra så stangen kan rotere. Derefter skrue et træstykke fast i hver ende..
Et alternativ måske kan være at bore et hul i væggen eller døren stor nok til at få igennem en rundstang, nogle mm ekstra så stangen kan dreje. Så skrue fast en træklods i hver ende..
Nej, jeg tænkte som et U - men du kanske behøver et H? Men det er jo ligværdi så klart, fast rundstång istället for en bolt da - tænkte det er lettere at fæste.
Hvad er problemet, fungerer grebet ikke udmærket som det er?
Men du skulle måske have monteret det, inden du limede
Men en forbedring kunne måske være at gøre grebet lidt længere i den ene retning fra bolten? Det bliver da fortungt, og man kan så montere en skrue som stop i døren, eller væggen, afhængigt af hvor man monterer grebet.
Det får da en funktion, der minder om et "rigtigt" dørhåndtag.
Låner tråden lidt. . Findes der nogle kneb for at undgå, at træklodserne begynder at dreje efter nogle år på et sådant klassisk drejegreb?
Måske findes der noget færdigt (bolt osv.) at købe?
En anden løsning kan være at bruge en firkantet jernstang og lime fast.
På min sauna har jeg måttet stramme drejegrebene, da træklodserne tørrer ud med tiden, så nu sidder de ikke parallelt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.