Hej!

Sidder og skitserer lidt på en udbygning af altanen, som i dag er indbygget i huskroppen og kun hænger ud ca. 50 cm. Udhænget hviler på 3 stolper, og altanens bredde er 6,6 meter. Min plan er at bygge yderligere 2 meter ud og der sætte en bæring, der hviler på 3 søjler. Ovenpå bæringen lægger jeg 45x145 gulvreglar.

Spørgsmål:
  • Kan jeg nøjes med 3 søjler til min udbygning også? De vil jo tage lidt mere last, men det er måske sjældent et problem? Søjlerne tænkte jeg at lave ligesom de eksisterende, som er en sammenbygning af 2 stk 45x120 og en 45x70.
  • Hvad vælger jeg til bæringen? Der vil være 3,4 meter mellem søjlerne. Skal jeg have en limtræsbjælke, eller kan jeg bruge dobbelt 45x220 (eller noget andet)?

Vedhæfter billede af udseendet... Ignorér den diagonale ting, det var tænkt som en trappe...
 
  • Skiss af hus med balkon støtte af stolper; viser planer for udbygning med bærline og nye pelare. Diagonal linje for trappe markeret.
  • Arkitekttegning af et hus med en indbygget altan understøttet af tre stolper. Tegningen viser husets østlige facade.
Længden på søjlerne er nødvendig for en dimensionering.
 
Aha, de bliver 2,50 m
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.