View attachment carport 2.pdfView attachment Carport 1.pdf

Hej!

Jeg tænkte på, om nogen kunne hjælpe mig med dimension på limtræsbjælke og limtræssøjle til en carport. (Jeg har næsten på fornemmelsen, at det kræver limtræ, og at det ikke fungerer med reglar?)

Det er altså bjælken og søjlerne på tegningen med de mål, der fremgår. Jeg overvejede bjælke 90x315 og stolper 90x90, underdimensioneret? overdimensioneret?

Konstruktionen skal bære spær, brædder, tagpap, lægter og betontegl.

Jeg ved, at der findes dimensioneringsprogrammer forskellige steder på nettet, men har ikke haft held med at finde noget, der passer til netop mit projekt.

Jeg tænkte også på, hvordan man bedst fastgør bjælken mod skurets del, med en bjælkesko eller ved at lægge bjælken ind i regelkonstruktionen i skuret? Og i så fald, hvor meget skal den lægges ind?

Mvh Henrik

Antag snezone 2 så klarer du dig med en 45x220 C18. Stolperne bruger du to limspikede 45x95.

Moelven har virkelig gode beregningsprogrammer, der er så lette at bruge, at man slet ikke behøver at være teknisk.
Findes webbaseret på deres site.
De har også en app til det samme, som hedder limträappen. Disse værktøjer har jeg anvendt til at dimensionere hele huset i princippet.

huggan sagde:
Antag snözon 2 så klarer du dig med en 45x220 C18. Stolperne kører du med to sammenlimede 45x95.
Tak!
Snözon 1. Hvis 45x220 og 2 stk. 45x95 er tilstrækkeligt, har jeg virkelig overdimensioneret.

tobbew sagde:
Moelven har et rigtig godt beregningsprogram, der er så let at bruge, at man slet ikke behøver at være teknisk.
Findes webbaseret på deres site.
De har også en app til det samme, som hedder limträappen. Disse værktøjer har jeg brugt til at dimensionere hele huset i princippet.
Jeg kiggede lidt på denne. Jeg blev faktisk lidt klogere af appen. Tak!

Selvom alt andet fungerer mod Internettet, fx at installere appen, så virker den ikke.
Når man trykker beregne, kommer der en Vent-skilt op, som efter et stykke tid skiftes ud med en besked om, at det ikke lykkedes at oprette forbindelse til Internettet, prøv senere. :(
Dvs det er en ubrugelig app.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.