Hej. Har skitseret et lille hønsehus, 1200 x 1600 til haven. Har i dag tegnet med 45x70 men overvejer om det nok bliver lidt overkill og at det måske er tilstrækkeligt godt med 45x45. Eller bliver det for skrøbeligt tror I? Det skal isoleres men ikke så meget, så ud fra den synsvinkel er 45 tilstrækkeligt, så bliver der 12 mm krydsfiner som indervæg og liggende panel på ydersiden så det måske bliver stabilt nok. Skal montere hjul under så det bliver lidt flytbart (ikke på daglig basis) hvis vi skal skifte plads på det.
Er ingen mester i sketchup men her er et lille billede.
Bliver taget råspont og pap?
Vil du beklæde indersiden med plademateriale?
Hvis den ekstra omkostning ikke gør dig noget, er det nok godt at bruge 45x70. Det ville sikkert blive solidt med 45x45, men med en større dimension slipper du for at spekulere på det.
Lad "bjælken" i kip hvile på den korte regel på kortsiden og ikke ved siden som den gør nu. Det er nok ingen dårlig idé at også skifte "bjælken" til 45x95, selvom længden kun er 1,6m.
Bliver taget forskallingsbrædder og pap?
Kommer du til at beklæde indersiden med plademateriale?
Hvis den ekstra omkostning ikke gør dig noget, er det nok godt at bruge 45x70. Det ville sikkert blive stabilt med 45x45, men med en dimension større slipper du for at bekymre dig om det.
Lad "bjælken" i kip hvile på den korte regel på kortsiden og ikke ved siden som den gør nu. Det er nok ingen dårlig idé at også udskifte "bjælken" til 45x95, selvom længden kun er 1,6 meter.
vil jo primært presse prisen men også vægten, så derfor overvejer jeg at gå ned i dimension. det bliver jo første gang med høns, så måske bliver det ikke så mange år, hvis det ikke er vores ting. Ja, taget bliver forskallingsbrædder og pap og krydsfiner på indersiden.
Godt tip om kipbjælken. tænkte at holde den og overarmen på "tagstolen" til 45x70, selvom jeg går ned på selve rammen. Men måske bedre at have 90 på bjælken da.
vil jo primært presse prisen, men også vægten, så derfor overvejer jeg at gå ned i dimension. Det bliver jo første gang med høns, så måske bliver det ikke så mange år, hvis det ikke er vores ting. Ja, taget bliver råspont og papir og plyfa på indersiden.
Godt tip om kipbjælken. Jeg tænkte at holde den og overarmen på "spæret" til 45x70, selvom jeg går ned på selve rammen. Men måske er det bedre at have 90 på bjælken så
Med plywood på indersiden duer nok 45x45. Det sværeste bliver nok bunden, hvis du også skal have hjul på.
Held og lykke & del billeder, når du er færdig
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.