Hej!

Vi er i gang med at renovere lidt derhjemme og skifter bl.a. isoleringen i tag og vægge. (grunden til at det skiftes - fugtskaderne - er ordnet, kun lugten er tilbage. Ydertagen er skiftet, hele huset er ordentligt dræneret, fugtspærrer på betonpladen osv.)

Tidligere har det været lidt sjusket med dampspærrer i huset, bl.a. op mod kippen på overetagen, hvor der var en sprække, og isoleringen havde en ret tydelig farve og lugt.

Vi har tidligere fjernet loftet på underetagen og satte da dampspærrer mellem loftbjælkerne og gipspladerne.

Det vi nu overvejer er, hvordan dampspærren skal ligge under gulvet på overetagen, og hvor dampspærren, der ligger under taget på overetagen, skal slutte?

Jeg har lavet en lille skitse over, hvordan det ser ud nu, målene passer ikke, loftsrummet er dybere osv. Tidligere har der været tækkeplank uden på isoleringen mod loftsrummet, men det ser ud til at have fået fugtpletter. Hvad plejer I at sætte der? Hvor skal dampspærren, der går på indersiden af overetagens tag, slutte? I gulvhøjde som den gør nu? Trækkes den ind et stykke under gulvet? Der behøves vel ikke dampspærrer mellem mellemgulvets bjælker og papiret?

Skitse af væg og loft med spørgsmål om, hvor dampspærren skal slutte. Viser isolering, gipsplader, og gulvbrædder i tværsnit.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.