P
Har bygget en ram til drivhuset i 45x195 mm trykimprægneret. Alle stykker/sider er lige lange +/- 1 mm, men alligevel er der en forskel på 2,5 cm på diagonalerne. Det er ikke helt let at forsøge at "presse" den, da der sidder solide vinkelbeslag i hjørnerne. Hvor meget kan man anse er ok i forskel? Det må jo ikke være for meget, for så bliver det jo problematisk at passe drivhuset ind.

Drivhuset er ikke stabilt på den måde. Så det virker sikkert.

er vinkeljernene lodrette, dvs ikke ligger oppe på reglen, så kan du vel trykke til så det bliver nøjagtigt. Ligger de oppe på reglen så er det vel sværere. Ud fra at jeg tror du har stående 45x95 reglar med vinkeljern ”inde” i hjørnerne.
Bare en vis mængde vold som er nødvendig. Bedre at fikse det inden du monterer drivhuset.
Ellers så må du løsne på nogle skruer.

• Synes
vcx
  • Laddar…
P
Ja det stemmer, stående 45x195 mm med kraftige forstærkede vinkeljern i indre hjørner. Jeg støbte fast en stolpesko nu i aften så jeg får lidt modhold og kan teste at løsne nogle skruer for at se om det går lettere.
Opbygning af en ramme til en terrasse med 45x195 mm træ og vinkeljern i hjørnerne, omgivet af grus og presenninger i en have.

Nå, den sad ikke fast.

Sæt en spændebånd på den side, hvor den er størst, mens du sætter den fast.

• Synes
Chiippe og 1 anden
  • Laddar…
P
Gik lidt lettere med et punkt fikseret. Nu er alle plintar støbt. Trækonstruktion i have, omgivet af buske og grus, med betonfundamenter og værktøj.

• Synes
13th Marine
  • Laddar…
P
Nu skal kun vinduerne tilbage. Et drivhusstativ uden glas står i en have omgivet af træer og buske, med en hund liggende i græsset til venstre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.