Jeg er i gang med at totalrenovere huset, og da jeg kom til forstuen (pulttag ud fra gavlen), endte det med, at jeg fjernede det hele og nu har jeg støbt en ny plade på jorden (klippe under singel og makadam).
Jeg overvejer nu at bygge det op igen selv. Vi taler om 2,4 m ud fra den eksisterende gavl og 4 meter bred. Hvor kan man finde detaljerede beskrivelser af detaljerne i de forskellige trin?
Jeg kan sikkert løse alt uden, men sandsynligvis mere besværligt end nødvendigt. Når man googler rundt, finder man kun beskrivelser i generelle termer, men jeg er mere interesseret i, hvordan man skal opstille i hjørner, fastgøre vægstolperne til en overligger, detaljebilleder på, hvordan man fastgør tagbjælkerne til vægkonstruktionen osv.
tar et eksempel,.... Reglen som går fra syllen saves ofte ind 45mm for at sætte en regel ind. Derefter lægger man et "låg" oven på vægreglen og den injakkerede regel, figuren viser, hvad jeg mener. Jeg vil forstå formålet med, hvorfor man gør sådan, samt lignende detaljer om, hvordan man sætter tingene sammen, hvilke inføstelser der kan bruges osv
Jeg kan garantere, at næsten alle dine tænkelige spørgsmål allerede er blevet diskuteret meget i dette forum. Søg på hvert problem, du undrer dig over, så vil du sikkert finde dine svar. Sådan har jeg gjort, og jeg har klaret mig fint
Angående dit seneste spørgsmål, søg på hammarband. Dette er blevet diskuteret udførligt!
jo vist findes hver del at finde, når man søger. Har googlet rundt 1-2 timer på hammarband og det er svært at sortere blandt amatører og professionelle kommentarer... Ville gerne have en stabil kilde, der beskriver, hvordan man bygger konstruktionen op. Det må jo alligevel være en af de mest almindelige ting, så måske findes der en bog eller noget.
Man falder ind den regel for at optage lasterne fra taget, så det ikke bliver nedbøjning på hammarbandet. Alternativt kan man lægge dobbelt hammarband men indfaldet er vel at anbefale.
Man fäller ind den reglen for at tage op lasterne fra taget, så det ikke bliver nedbøjning på hammarbandet. Alternativt kan man lægge dobbelte hammarband, men indfældningen er vel at anbefale.
Eller så planlægger man, hvor tagstolene skal placeres, inden man begynder at bygge, og slipper for denne ekstra udgift,
Helt rigtigt Danne83! Det behøves ikke gøres, hvis man placerer tagspæret på hammarbandet oven over vægreglen. Forklarede bare, hvad den gjorde for nytte.
Ah smart, at js ikke har læst det nogen steder... Ikke fordi jeg går så meget op i omkostningen for en ekstra regel, men dejligt at slippe for at skulle tilføje hver regel.....
Jeg overvejer, om du ikke har de grundlæggende kundskaber inden for bygningsstamme og erfaring, så måske skulle du tage hjælp af en snedker, som kan hjælpe dig med reglerne i dette byggeri, så det ikke går galt
Som sagt byggbeskrivningar.se er meget værdifulde. Tjek deres film ud om skure, hytter, garager og cykelskure. Ingen perfekt pulpeteksample dog bortset fra carport og cykelskur, har jeg en idé om..
Derudover har de beregningshjælp til pulpettag og gulvbjælker. En liggende regel under remmen ville jeg nemt tage, så man har lidt frihed med placeringen af døre og vinduer, selv efter byggeriet er færdigt.
Så ved jeg ikke, hvordan man tænker omkring et entrétag, der kan få en hel del mere sne fra resten af huset.
Erfaring med lige netop dette har jeg ikke, men jeg føler mig tryg ved, at det vil holde, når det først er klart... Gør intet, før jeg føler mig 100, såå..
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.