Hej!

Jeg ved, at den eneste måde at vide med sikkerhed, om der er asbest i plastikgulvet og limen eller ej, er at sende det til analyse. Men jeg tænkte, at jeg ville kaste spørgsmålet ud til alle jer forumbrugere med mere erfaring end mig, så jeg i det mindste ved, om jeg skal håbe på gode nyheder eller ej.

Meget uklart hvornår trappen blev "beklædt" i smukt beige. Der er en del andre plastikgulve i huset, der er lagt ovenpå ældre linoleumsgulv, hvilket er gjort i 70'erne, men trappen kuuuunne være beklædt senere. Det er dog umuligt at vide med sikkerhed. Der er ingen dokumentation, og alle, der kunne vide, er desværre døde. Tæppet er ret blødt og har "fædring", relativt glat underside. Limen var lidt klæbrig, men det var let at løfte tæppet for at kigge under det.

Så hvad tror I? Asbest eller ej?

Gammelt plastiktæppe fjernes fra trappe, viser grønlig limrester og skader på overfladen. Potentiel risiko for asbest vurderes. Gul plastmattebelægning med potentielle asbestspor, let nubret overflade og klæbende limrester, set fra kanten, muligvis fra 1970'erne.

Det klør i fingrene for at få den gamle trappe frem.. (plus at jeg gled og kom til skade på grund af det glatte plastik forleden dag har det desuden rykket højere op på min prioriteringsliste)

Mvh, plastskylende træelsker.

(mit første indlæg så vis gerne nåde)

Plastmåtte i PVC. Asbest er et fibermateriale, hvor fiber eller strå kan ses, når materialet rives op eller fra hinanden.

Tak for svaret!

Og du må undskylde min uvidenhed, men kan det så være, at dette "underskitet" alligevel er sådan noget grå asbestpapp?

Gulnet materiale med brunlig overfladebeskadigelse, potentielt grå asbestpapp, ses i nærbillede under renovation. Forvitrende brun overflade med eksponeret, beskadiget materiale nedenunder, muligvis asbestpapp, ses på nærbillede af en gulvet overflade.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.