Hej, jeg er i gang med at skifte facade. Nu har jeg bemærket, at kældervinduerne ikke kan ses i overkanten, da facaden stopper ca. 5-8 cm over vinduerne. Det ser ikke godt ud. Jeg har talt med tømreren om dette, og han mener, at dette beskytter vinduerne bedre mod vandskader. Og at det ikke gør så meget. Jeg personligt synes, det ser mærkeligt ud. Specielt i betragtning af, at vi har sat nye vinduer ind, og vi vil have, de skal kunne ses. På det andet billede kan man se, at den nederste regel sidder en del oppe på den ene side. Så han har jo mulighed for at skære facaden højere oppe? På bagsiden af huset er det desværre lidt værre. Der har han sat den nederste regel lige over overkanten af vinduet. Problemet her ifølge ham er, at hvis facaden stopper tæt på reglen, kan den blive vandskadet.

Hans argument er også, at han var nødt til at gøre sådan for at facaden kan hænge lige højt/lavt rundt om hele huset…

Hvad skal jeg gøre? Kan jeg kræve, at han skal lave hele bagsiden om, da reglen tilsyneladende er sat for lavt i forhold til vinduerne?

• Kældervindue dækket af facade, regel over vindue, stige til højre, lille trækile på grus.
  • Byggeri af ny facade med stillads foran bygning, en håndværker arbejder ved rammen af et højere vindue, kasseret materiale i en container.
Her kan man se, hvor reglen sidder på denne side.

• Byggerel med vinduer og rækværk på byggeplads.
Dette føles jo mere korrekt gjort. Et af nabohusenes kældervindue

• Grønt hus med hvidrammet kældervindue, ser korrekt udført ud.
Det må være en aprilsnar? Sådan kan jo ingen fornuftig person mene, at det skal se ud.

joakim_j joakim_j sagde:
Det må være en aprilsnar? Så kan jo ingen fornuftig person mene, at det skal se sådan ud
Haha nää jeg mener jo det :)
Desværre ingen aprilsnar..
Han udgik fra, at vinduerne sad i samme højde rundt hele huset. Det gjorde de ikke :)

joakim_j joakim_j sagde:
Det må være en aprilsnar? Så kan jo ingen fornuftig person mene, at det skal se sådan ud
Ja, jeg var helt sikker på, at det var en aprilsnar, indtil jeg så datoen for indlægget.

Men de kan jo sætte panel over hele vinduet, så beskytter det jo endnu bedre? Man skal lede længe efter dårligere undskyldninger.

Hvis man ikke kan skære panelet højere op rundt om huset, må man jo finde en pænere løsning omkring dette vindue. Man sætter sgu' da ikke panel foran et vindue, fordi det er lettere?

• Synes
Workingclasshero og 1 anden
  • Laddar…
Unikt namn
Det ser ikke klogt ud.
Han burde jo have reageret allerede da reglen blev lagt mod vinduet og tænkt fan det her kommer ikke til at gå godt.

Man burde kunne forvente, at en professionel finder en bedre løsning end at sømme vinduet til.

• Haha
  • Synes
Hammare&Spik og 1 anden
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 sagde:
Ja, jeg var helt sikker på at det var en aprilsnar, indtil jeg så datoen for indlægget.

Men de kan jo sætte panel over hele vinduet, så beskytter det jo endnu bedre? Magen til dårlige undskyldninger skal man lede længe efter.

Hvordan tænker du, at man kan skabe en løsning rundt vinduet bare? Kan man skære der da.? Kan det blive godt ?

Hvis man ikke kan skære panelen højere op rundt om huset, så må man jo finde en pænere løsning rundt dette vindue. Man sætter vel for pokker ikke panel foran et vindue, fordi det er lettere?

Tomtom79 Tomtom79 sagde:
Ja, jeg var helt sikker på, at det var en aprilsnar, indtil jeg så datoen for indlægget.

Men de kan jo sætte paneler over hele vinduet, så beskytter det jo endnu bedre? Så dårlige undskyldninger skal man lede længe efter.

Hvis man ikke kan kappe panelet højere op rundt om huset, må man jo finde en pænere løsning omkring dette vindue. Man sætter da for fanden ikke panel foran et vindue, fordi det er lettere?

Kan man kappe bare rundt om vinduerne? Bliver det godt så?

sunnis
Hvis vinduerne sidder på meget forskellig højde i forhold til grunden, så er det vel klart, at det kan blive mærkeligt, man vil vel have facaden ens rundt om huset.

Tror det bliver bedre at save et opstig omkring kældervinduerne.

• Synes
Dilato
  • Laddar…
Hammare&Spik Hammare&Spik sagde:
Kan man skære kun rundt om vinduerne? Bliver de gode så?
Ja det kan man, gjorde det på mit hus da jeg panellede om. Ser forfærdeligt ud dog, så man må vel vælge, hvad man vil fokusere på. :D Væggen med kældervinduet var den sidste jeg lavede og tænkte slet ikke på den, da jeg begyndte at sætte panel på den anden side af huset flere år tidligere. :rolleyes:

Dalbotant Dalbotös sagde:
Ja det kan man, gjorde det på mitt hus när jag panelade om. Ser forfærdeligt ud dog så man får vel vælge hvad man vil fokusere på. :D Væggen med kældervinduet var den sidste jeg gjorde og tænkte slet ikke på den da jeg begyndte at sætte panel på den anden side af huset flere år tidligere. :rolleyes:
Har du ng billede på hvor slemt det kan se ud? ;)

Vinduerne kan muligvis skulle bruges til evakuering, hvis det brænder. Det ville jeg sørge for at få ordnet på en måde, der også ser pæn ud.

B BlueX sagde:
Vinduerne skal måske bruges til evakuering, hvis det brænder. Det der ville jeg sørge for at få ordnet, på en måde der også ser pænt ud.
Hvordan?
Alternativet er at lave hele væggen om? Da reglen bagved sidder for langt nede ? :(

Hammare&Spik Hammare&Spik sagde:
Hvordan så?
Alternativet er at lave hele væggen om? Så reglen bagved sidder for langt nede? :(
Måske lave om på en del af væggen, ovenover og et stykke på hver side af vinduet. Der ser ud til at være et vindue lige ovenover, så det begrænser mængden af vægpanel, der skal tages ned.

Det burde være muligt at lægge en ny regel, en slags bræt der er 145-170 mm bred, oven over den eksisterende regel. Fæste den nye og den eksisterende regel sammen. Derefter save den eksisterende regel af og save det nye regelstykke en smule op. Måske er det nok.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.