Hej på jer!

Jeg er i gang med min badeværelsesrenovering og har et lille problem at løse.

Jeg har revet vægge og gulv samt gulvstrøer ud. Badeværelset er på overetagen, og mellemdækket er af beton.

Jeg har tænkt mig at erstatte gulvstrøer og gulvspån ved at støbe op til det rette niveau med EPS Cement i stedet.

Nu til selve spørgsmålet;
Langs ydervæggen ligger halvdelen af syllen "i dagen", dvs. den er meget bred, så ydervæggen hviler på halvdelen af syllen, og den anden halvdel lå tidligere gulvspånet på.

Nu hvor jeg skal støbe op med EPS, vil jeg skære den del af syllen bort, som ikke længere bruges, men hvad skal jeg bruge for værktøj til at skære den langs væggen?

Stiksav, rundsav osv. kommer jo ikke ind for at skære så tæt på væggen...
Skal jeg bruge fukssvans, eller er det en god anledning til at købe en ny maskine :)

Mvh. Kim

Multimaster burde vel fikse dette?

Jesca_i;

Ja måske, det ser ud til at være et interessant lille elværktøj:)
Men den ser lidt svag ud? Har du nogen erfaring med disse maskiner? Er bladene/tilbehør dyre?

Kan en tigersav være et alternativ?

Mvh. Kim

Jeg ville svare med lidt ældre værktøj. Økse og stemmejern

Jeg har nu læst lidt om multimaster og Boschs modstykke multi.

Desværre klarer Bosch ikke savdybden på 45mm, kun 30 (?), i modsætning til Fein som klarer 60.

Men efter at have læst indlægget i værktøj og maskiner forummet om multimaster, så virker det jo bare dumt at købe Fein når Bosch er så meget billigere:confused:

Mats_O;

Jeg har naturligvis også tænkt på at arbejde "for hånd", men det er jo sjovere med maskiner:)
Desuden bliver det vel et pænere snit med maskinbearbejdning?

Jeg det er jo meget vigtigt med et lige og fint snit dernede i betonen =)

:D

P.s Er der ingen, der tror på tigersav da?

Giv mig en undskyldning for at udvide min maskinpark nu da ;)

Tigersav fungerer garanteret ikke. Er helt enig med Mats, knæk lidt af med stemmejern eller lignende.

hør efter hos din lokale maskinudlejer! jeg spurgte "min" og de havde fein til udlejning....

Så bliver det lidt manuelt arbejde i weekenden!

Tak for hjælpen!

// Kim

Jeg kunne ikke modstå at købe en multimaster alligevel :)

Tak for jeres tips Jecca_i, og også Fasting65 som tippsede om prisgarantien på Bauhaus (!)

Købte en i går for 748 kr!

// Kim

Du mener vel Boschens variant, ellers lyder det skræmmende billigt?

Men jeg synes stadig, du skal gå med Mats forslag, det ville jeg have gjort, selv hvis jeg ejer en sådan maskine.

Åh undskyld! Selvfølgelig mente jeg Bosch.

Det bliver en kombination tænkte jeg, først en rille med multi’en, derefter stemmejern og hammer :)

// Kim

Bruger også at kombinere Fein med almindelig sav/stemmejern osv. Dog lyder det som et alt for stor opgave for Fein MM (og endnu mere for Bosch-kopien) at save 45 mm syll på længden... Så går det hurtigere at bruge stemmejern og hammer. Brug Boschen til at lave et antal snit i vinkel mod træfibrene for hver 100: mm, så stemmejernet til at "plukke" disse stykker.

/A

Milkshaken
Jeg holder på tiger alligevel.... Meget kompetent maskine. og rimeligt billig også.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.