Jeg har en lokal på Gotland, som jeg har tænkt mig at lave om til sommerbolig. Oprindeligt bygget som landhandel, men frem til 1993 var det banklokale og derefter et generelt opbevaringsrum.

I alt er det 80-90 kvm fordelt på 4 værelser, hvoraf det er cirka 30 kvm, 25 kvm, 20 kvm, 12 kvm + lille gang og lille toilet i den nuværende situation.
Loftshøjde 2,8 m, men skal sænkes på grund af ret klodsede rør og elinstallationer i loftet.

Jeg vil flytte nogle døre og udskifte vinduer, primært de to udstillingsvinduer, som i dag er 2x2 m, med glaspartier med skydedøre.

Der er vand og kloak. Elektriciteten skal efterses. Automatsikringer, men gamle kabler.

Badeværelset har jeg tænkt vinylgulv og vådrumspaneler på væggene.

Køkkenet har jeg tænkt mig at holde småt, maks 2-3 køkkenskabe + hylder og hvidevarer.

Gulvene vil jeg nok kunne fjerne vinylgulvet og bruge fyrretræsgulvet under.

Så til mit egentlige spørgsmål. Hvilke materialevalg. Farver, tapeter, lofter, vægplader, badeværelsesløsninger og køkkenløsninger giver mig den absolut laveste totalkost for dette projekt.

Jeg har tænkt mig at købe 200 håndværkertimer og bruge maks 100.000 på alt materiale.

Er det muligt?

Taknemmelig for synspunkter og idéer.

Meget svært at svare på uden at se forudsætningerne. Er det meningen, at alt arbejde skal udliciteres, eller vil du selv lave dele?

Jeg har tænkt mig at købe 200 timer for at fuldføre det nødvendige. Men selve forudsætningerne er ikke det, jeg vil have feedback på, men mere hvilke metoder og materialer jeg kan bruge for at vælge den billigste løsning. F.eks. det billigste loft osv.

Så må jeg vurdere, om de kan anvendes på mit projekt.

Men jeg ringede og bad om nogle mål, så jeg kunne lave en skitse. Alt var lidt mindre, end jeg havde tænkt.
Håndtegnet skitse af et huslayout med rumstørrelser markeret i kvm, herunder værelser på 7kvm, 5kvm, 4kvm, 12,25kvm og 23,25kvm.
Værelset på 7kvm findes ikke, men er mere tænkt som en gang, da der er en hoveddør i den retning. Badeværelset på 4 kvm ser ikke sådan ud, men er kun 1 toilet maks. areal 1.5kvm.

Jeg har også nogle dårlige billeder af indersiden og huset. Se nedenfor.

Grøn træreol med værktøj og genstande, tilstødende væg med eksponeret rør og elektriske ledninger, delvist synligt gulv.

Gulv bliver undersøgt ved at løfte et gammelt lag linoleum for at afsløre det underliggende trægulv med pletter og slitage.

Gammelt hus med hvid facade, rødt tegltag og et skilt med teksten "Vesterbjers 460" ved indgangen. Foran ses en betontrappe og en græsplæne.

Indvendigt rum med hvidt loft, hylder fyldt med mapper og bøger, en lysarmatur i loftet og orange gardiner ved vinduet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.