Bedste svar
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
Lidt sent tænkt, men det man bør gøre er at lægge plastikken op på kipbjælken, inden spærkonstruktionen monteres, og derefter folde plastikken op mod underkanten af spærene. Hvis du vil have kipbjælken synlig, bliver en halvgod løsning at tape og klemme plastikken mod kipbjælken, ingen optimal løsning.swealp sagde:
Konstruktionsmæssigt bedre er at lade plastikken gå rundt om kipbjælken, så kan man beklæde kipbjælken bagefter for at skjule plastikken.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
Det har jeg også set, men hvorfor ikke gøre det på den bedste måde?S shomakie sagde:
Det er ingen, der bare klemmer dampspær på siden af væggespær og synes, det er perfekt, der er en grund til, at man vil overlappe og tape dampspærren. Bare dovenskab eller glemsomhed at ikke gøre det så godt som muligt.
Det er i taget, at der er størst risiko for, at man får forhøjet fugtbelastning, så der er dampspærren vigtigst.
Men husene falder ikke sammen i første omgang på grund af den fejl...
Hej! Tak for alle værdifulde svar!
Så går vi videre med dampspærren.
Dog skal det også beklædes med loftsgips, det bliver sandsynligvis 500 huller i nockbalken. :/ Vil helst ikke lægte op da det allerede er trangt ved sengeloftet.
Hvordan synes I, man bør gøre?
tak!!
Så går vi videre med dampspærren.
Dog skal det også beklædes med loftsgips, det bliver sandsynligvis 500 huller i nockbalken. :/ Vil helst ikke lægte op da det allerede er trangt ved sengeloftet.
Hvordan synes I, man bør gøre?
tak!!
Klik her for at svare


