Et måske dumt spørgsmål:

Hvis man har betonggulv (f.eks. slebet/poleret) uden yderligere overfladelag, hvor gør man så af afslutningen på dampspærren i ydervæggene?

Jeg tror, jeg har set et eksempel, hvor man trækker dampspærren ned og folder den indad, under f.eks. parket eller fliser - er det sådan, man plejer at gøre?

Er det forkert at trække dampspærren udad, under syllen? Spiller det i så fald nogen rolle, om den er under eller over syllpappen?

Det føles på en måde mest rigtigt at trække den udad, men samtidig bliver det vel besværligt, da plastikken så skal placeres, før syllen fastgøres...

Jeg kan ikke svare hvad der er formelt "rigtigt", men nede ved plattan er damptrykket lavest i hele huset, så jeg gætter på, at det i praksis ikke spiller nogen større rolle. Tror jeg har set, at den bare hæftes fast i syllen, thats it!

Men som sagt, en disclaimer...

Man klæber den mod betonen med terrostatbånd. Det skjules under skivebeklædningen.

Mikael_L
Det her var spændende.
Selv havde jeg tænkt at bare slippe dampspærren ned i liv med syllens underkant.
Så bliver det en 45x45 som fastgøres på syllen og klemmer plasten fast imellem. Denne 45'er er altså nederste regel i den indvendige krydsregling.

Under syllen har jeg skumplast-syltætning, sådan en der ligner liggeunderlag.
Så jeg har antaget at det bør være tilstrækkeligt godt sådan, men jeg har måske forkert.

Det bør blive lufttæt for at forhindre konvektion, men der er for så vidt en risiko for at en minimal sprække tilbyder en åbning for diffusion af fugt til syllen.
Jeg ville ikke for mit liv kunne mistænke at dette bliver et problem, men jeg har måske forkert.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.