Hej! Jeg står og vakler med, hvordan jeg skal gøre med dampspærren.
Jeg er i gang med at bygge et gammelt udhus om til et værksted. (keramik)
Hvordan skal jeg tænke omkring dette med dampspærren?
I øjeblikket (da tagets søm ikke holder tæt overalt) har jeg fastgjort en bygningsplastik på spær, som går hele vejen uden for bygningen, så hvis der kommer fugt ind, løber det uden for bygningen. Tanken er, at vi skal lave taget om på et tidspunkt, og så ville vi kunne bygge en luftspalte osv. Dette ser ud til at fungere godt og tørre op ind imellem.
Skal jeg sætte dampspærre på loftet? Eller skal jeg lade være? Rummet vil blive opvarmet, da vi vil være der ind imellem, ellers vil temperaturen ligge på ca. 10 grader. Jeg ville sige, at størstedelen af tiden vil det ligge på 10 grader.
Isoleringen er flexibats både i væg og loft.
Med venlig hilsen
Fredrik