Har brug for hjælp til at tænke.
Jeg river vægbeklædning i gammelt hus for at fræse el ind mm.
Det ser ud til at være helt almindelig pap som vindspærre / dampbremse.

Ville det fungere at hæfte almindelig pap op (typ pakkeomslag eller gulvpap) for at genoprette væggen?
 
Åsa Lund
Det koster vel ikke skjorten at købe rigtig dampspærre? Så ved du, at det er ordentligt gjort.
 
Rickard.
Er det gråt pap(papir) eller er det sort pap mere lig vindpap?

Jeg ved, at visse husefabrikanter brugte pap omkring badeværelser, men da var måtten dampspærren, så papen var egentlig bare for at holde isoleringen på plads. Det vi i dag kalder vindpap ac350 blev brugt et stykke tid som "dampspærre", inden plasten tog over, og den er tættere end papir, men ikke direkte plast heller.
 
Åsa Lund Åsa Lund sagde:
Det koster vel ikke skjorten at købe rigtig dampspærre? Så ved du, at det er ordentligt gjort.
Det lyder som om du mener, at husebyggere før ikke havde styr på det? De huse, jeg har været med til at rive i, har alle haft pap som luftspærre (eller dampspærre som det tilsyneladende kaldes i dag).
Klart jeg har råd til det, der er jo forskel på "klude" til nogle småpenge og eko luftspærre til 1600 rullen plus fragt.
Eko dampspærre ser jo mest ud til at være dyrt, fordi man kan, og for at det skal opfylde byggenormer med rivstyrke osv.
Obs! Jeg har altså ikke fakta her. Nogen med erfaring?
 
Rickard. Rickard. sagde:
Er det grå pap(papir) eller er det sort pap mere lig vindpap?

Jeg ved, at nogle hustilverkare anvendte pap rundt om badeværelser, men da var måtten dampspærren, så papen var egentlig kun for at holde isoleringen på plads. Det vi i dag kalder vindpap ac350 blev brugt i en periode som "dampspærre", inden plasten tog over, og den er tættere end papir, men ikke direkte plast heller.
Det er brun tykkere pap. Luftspærre tror jeg det kaldtes før. Dvs. ikke tjærelugtende vindpap, som man ofte finder bag yderpanelet.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.