Bor i et kædehus hvor vores stuevæg er sammenføjet med naboens væg i skuret.
Jeg vil gerne dæmpe lydene fra skuret på en eller anden måde, helst uden at miste nogen nævneværdig plads i vores egen stue.
Jeg har tænkt på akustikpaneler, som jo ser ud til at være populære, men spørgsmålet er om de ikke burde sidde i naboens skur for at beskytte mod lyd derfra. Eller hvordan fungerer det? Andre tips?
Jeg vil gerne dæmpe lydene fra skuret på en eller anden måde, helst uden at miste nogen nævneværdig plads i vores egen stue.
Jeg har tænkt på akustikpaneler, som jo ser ud til at være populære, men spørgsmålet er om de ikke burde sidde i naboens skur for at beskytte mod lyd derfra. Eller hvordan fungerer det? Andre tips?
Dobbelt lag 12.5 mm gips overlap/ forskudt 15-30cm og masser af gipsskruer med 15cm mellemrum over hele fladen gennem begge lag gips og væg, som tilsammen danner et forbindelse, bygget en lydisoleret hjemmebio på denne måde og massen af gipsen og forbindelsesmetoden tager stort set alle frekvenser, derefter spartel og mal eller tapet, gips og gipsskruer er meget billige og tager kun knap 3cm af vægdybden.GrönAnna sagde:
Bor i et rækkehus hvor vores stuevæg sidder sammen med naboens skurvæg.
Jeg ville gerne dæmpe lydene fra skuret på en eller anden måde, helst uden at miste nogen nævneværdig plads i den egen stue.
Jeg har overvejet akustikpaneler som jo virker populære, men spørgsmålet er om den ikke burde sidde i naboens skur i stedet for at beskytte mod lyd derfra. Eller hvordan fungerer det? Andre tips?
Senest redigeret:
Klik her for at svare