Okay, nu har jeg ingen billeder, men da jeg sidder fast i bilkø, passer jeg på at skrive (kan tage billeder senere, hvis det er til hjælp).

Jeg har en trappe med stående regler, som jeg har beklædt (gips og OSB), og under trappen skal det være en hyggekrog til min datter. Reglerne, som var fastgjort på trappen, følger trappens lidt buede form i underkanten og er fastgjort i loftet.

Da jeg har beklædt trappen og fastgjort pladerne i disse regler, plus liggende regler kant i kant med den nederste del af trappen, bliver det jo en ret grim afslutning langs hele kanten på undersiden af trappen, og da trappen er lidt buet/krum, kan man ikke fastgøre en lige planke/dækningsplade direkte på.

Hvordan kan jeg få dette pænt overdækket? Kan det være nok med bare renoveringstapet, som jeg folder over og rundt om kanterne, eller findes der en anden god måde?

Håber I forstår, hvad jeg mener, ellers ordner jeg billeder lidt senere.

Sender med et generelt billede af en lignende trappe, så det måske bliver lettere at forestille sig.

Tak.

• En hvidmalet trappe med stående balustre og lyse trætrin i en moderne stue, med møbler og billeder i baggrunden.
Du burde kunne figursave en regel i nederkant som følger trappens kant. Så kan du sætte en 6,5mm gipsplade under (renoveringsgips), en sådan plade kan bøjes, hvis ikke radien er for stor.

h_ndwritten h_ndwritten sagde:
Okay, nu har jeg ingen billeder, men da jeg sidder fast i bilkø, benytter jeg lejligheden til at skrive (kan tage billeder senere, hvis det er til hjælp).

Jeg har en trappe med stående reglar, som jeg har beklædt (gips og osb), og under trappen skal der være en hyggekrog til datteren. Reglarne, der er fastgjort på trappen, følger trappens noget i nederste kant buede form og er fastgjort i loftet.

Da jeg har beklædt trappen og fastgjort pladerne på disse reglar, plus liggende reglar kant i kant med den nederste del af trappen, bliver der en ret grim afslutning langs hele kanten på undersiden af trappen, og da trappen er noget buet/buet, kan man ikke fastgøre en lige planke/afdækningsplade direkte på.

Hvordan kan jeg få dette pænt overdækket? Kan det være tilstrækkeligt med kun renoveringstapet, som jeg folder over og rundt om kanterne, eller er der en anden god måde?

Håber I forstår, hvad jeg mener; ellers løser jeg billeder lidt senere

Sender med et generelt billede af en lignende trappe, så det måske er lettere at se for sig.

Tak
Jeg har nok brug for et billede ivf :rofl:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.