Hej!
Jeg tænkte på at spørge, om cellplast fungerer som isolering mellem/i garage-loft og loftgulv? (Altså mellem to etager) Loftet håber jeg at kunne omdanne til gæstehus.
Grunden til at jeg spørger er, at jeg ved en fejl kom til at købe 4 baller cellplast tykkelse 50mm på byggmax.
Nu sidder jeg her med mine fire baller og ved ikke rigtig, hvad man kan bruge dem til, overfladen er ca. 40 kvm.
Men måske har cellplast slet ikke samme isoleringsværdi som rigtig isolering?
Tusind tak for tips.
Mvh
Fredrik
Jeg tænkte på at spørge, om cellplast fungerer som isolering mellem/i garage-loft og loftgulv? (Altså mellem to etager) Loftet håber jeg at kunne omdanne til gæstehus.
Grunden til at jeg spørger er, at jeg ved en fejl kom til at købe 4 baller cellplast tykkelse 50mm på byggmax.
Nu sidder jeg her med mine fire baller og ved ikke rigtig, hvad man kan bruge dem til, overfladen er ca. 40 kvm.
Men måske har cellplast slet ikke samme isoleringsværdi som rigtig isolering?
Tusind tak for tips.
Mvh
Fredrik
Den har bedre isoleringsværdi. Og ville nok klassificere cellplast som rigtig isolering 
Men cellplast er det isoleringsmateriale, der brænder lettest.
Derfor bruges det ofte kun på steder, der er beskyttet mod ild og varme som fundamentet, puds, og osv.
Men cellplast er det isoleringsmateriale, der brænder lettest.
Derfor bruges det ofte kun på steder, der er beskyttet mod ild og varme som fundamentet, puds, og osv.
Senest redigeret:
Hvis jeg husker rigtigt, er k-værdien ikke bedre på cellplast end almindelig mineraluld. Og hvis man så tænker på, at cellplasten er sværere at få tæt mod reglar mm, så mister man i total k-værdi. Brandrisikoen bekymrer jeg mig ikke om, da mit hus ville brænde ned på nogle få minutter, da det er et træhus fra -50 og det er tørt, skal I vide.
Tætheden fikser jeg ved altid at købe skiverne 5mm større og trykke dem ind.
Da u-værdien på den laveste cellplast er 0,038 og bedste er 0,033.
Jeg skal anvende cellplasten i både tag og vægge. Dog er det sw element og hd-f dæk som mellem bjælkelag og som tag. Derfor får jeg en høj brandklassificering.
Da u-værdien på den laveste cellplast er 0,038 og bedste er 0,033.
Jeg skal anvende cellplasten i både tag og vægge. Dog er det sw element og hd-f dæk som mellem bjælkelag og som tag. Derfor får jeg en høj brandklassificering.
Klik her for at svare