Hej jeg har nogle overvejelser angående isolering af en revideret facade, det er altså et træhus som har en luftspalte på ca. 100mm og en plade som er lavet af halm eller noget lignende. Under alle omstændigheder, da pudsen begynder at blive dårlig og skal laves om, tænkte jeg på at isolere samtidig, men jeg ved ikke hvilket system jeg skal bruge, celleplast eller en type uld. Er det dårligt for huset med celle?
Bliver det måske for tæt, jeg vil helst ikke begynde at flytte vinduerne og med celle kan man jo måske have en tyndere plade for at undgå det...
taknemmelig for svar, Danne...
Bliver det måske for tæt, jeg vil helst ikke begynde at flytte vinduerne og med celle kan man jo måske have en tyndere plade for at undgå det...
taknemmelig for svar, Danne...
100mm luft spalte, lyder meget...
Under alle omstændigheder, hvis du ikke vil flytte vinduerne ud, er det spørgsmålet, om det er nogen idé at tillægsisolere. I og for sig så svarer 100mm polyurethanisolering (pir), til ca. 200mm celleplast. Kan sikkert pudses på, selvom der ikke findes noget færdigt system.
Under alle omstændigheder, hvis du ikke vil flytte vinduerne ud, er det spørgsmålet, om det er nogen idé at tillægsisolere. I og for sig så svarer 100mm polyurethanisolering (pir), til ca. 200mm celleplast. Kan sikkert pudses på, selvom der ikke findes noget færdigt system.
Jeg ved ikke hvad du har brug for at vide, men eftersom pudsen begynder at blive dårlig og skal gøres om, tænkte jeg med det samme på at isolere, og hvis jeg har forstået det rigtigt, behøver jeg ikke at banke det dårlige ned (ingen store afskalninger), men sætte isoleringen udenpå den eksisterende puds.
Så spørgsmålet er, om det ville være bedre med tyndt flamingo og net for derefter at pudse på, eller om man skulle lægge en 50mm uld og net, med tanke på hvordan huset vil have det, om det bliver sådan, at huset bliver for tæt og der opstår skimmel eller noget...
Så spørgsmålet er, om det ville være bedre med tyndt flamingo og net for derefter at pudse på, eller om man skulle lægge en 50mm uld og net, med tanke på hvordan huset vil have det, om det bliver sådan, at huset bliver for tæt og der opstår skimmel eller noget...
Ja du har ret, den er nok mindre,
Klik her for at svare