Hej,

Hvad siger folk om at bruge c4 corrseal til konstruktionen af en terrasse? Vi taler om større skruer til at skrue i endetræet for at holde konstruktionen sammen.

Det bliver nok A2 rustfrit til terrassebrædderne bagefter.

K
Det går godt. Men skrue ind i endetræ? Næ det holder dårligere

Hvordan sætter du reglar? Vinkeljern?

Balksko

Jo, men på ydersiden er det jo ikke reglerne, der skal "være i" den tværgående ydre regel, men omvendt, så er der vel ikke noget formål med bjælkesko? Reglerne er plingade, og så går der en tværgående regel på ydersiden, som er trukket i reglerne gennem deres endetræ…

ClasseClas
H hassl sagde:
Hej,

Hvad siger folk om at bruge c4 corrseal til rammeværket til en terrasse? Vi taler større skruer til at trække ind i endetræet for at holde rammeværket sammen.

Bliver nok A2 rustfrit til terrassebrædderne senere
Hvis det er trykimprægneret regeltræ, ville jeg bruge rf skruer. Jeg har meget dårlig erfaring med C4-skruer, dvs. ikke rustfri skruer, der alligevel er C4-klassificerede, sammen med trykimprægneret træ. Skruer kan ruste igennem fuldstændigt på blot få år.

K
H hassl sagde:
Hvordan sætter du regler? Vinkeljern?
Bjælkesko med ankerskruer. Ellers skrue fra siden. Hvis det kun er til den yderste skørt eller lignende, fungerer det i endetræ, men generelt holder alle former for skruer og søm meget dårligere i endetræ sammenlignet med flatside eller kant.

Køber det, men det primære formål med denne regel er vel at holde sammen reglerne inden støbning af fundamenter, egentlig

K
H hassl sagde:
Køber det, men det primære formål med denne regel er
Vel at holde sammen reglerne inden støbning af plinter, egentlig
Skråskruning?

Går godt at skrue i endetræ på regelsættet når det senere skal beklædes med noget, i dette tilfælde terrassebrædder.
At sjokke med bjælkesko og vinkler er bare en masse unødvendigt arbejde og ekstra penge.

Hvis der findes varmgalvaniserede skruer, ville jeg bruge dem (ved ikke den nøjagtige klassifikation på disse)
Rustfrit stål er overkurs til det grove.
Hvis jeg selv skulle bygge en ny terrasse i dag efter mange års erfaring med forskellige fastgørelsesidéer, ville jeg sømme den sammen helt med galvaniserede søm, for det holder længst.

Jeg har en bro i Østersøen. Skruede alt med a4, men efter reparation af isskader har jeg nogle gange, når jeg manglede a4, brugt essve. Viser sig at fungere præcis lige så godt for mig, og det taler vi år om.

Elforzinkede bygge beslag holder kun nogle år, så jeg bruger varmgalvaniseret L-stang, som jeg skærer og borer huller i. Fastgøres med varmgalvaniserede bolte.

Men mine terrasser bruger jeg almindelige bygge beslag på, og de ser ud til at have samme levetid som trallen.

Var det ikke essve, der mente, at deres c4 terrasse skrue skulle have tag over?

Pondusskrue erstatter beslag i mange tilfælde. Måske kan det være et alternativ..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.