O
Hej
Behøver råd og hjælp fra jer, der ved noget?
Vi har skrevet kontrakt med et tagfirma i Blekinge, der skal sørge for nye pladetag til os. Inden vi besluttede os for at skrive kontrakt/aftale med firmaet, lød alt rigtig godt (aftale på e-mail som vi skulle svare "Ja" eller "Nej" er ikke underskrevet). Efter vi svarede "Ja," kom ejeren og en medarbejder næste dag til vores første besøg og kiggede på vores hus. En mand noterede på et almindeligt A4-papir med håndskrift, hvor stort vores hus var og hvad vi ønskede at skifte eller beholde. Kort efter gik en af arbejderne op på taget og målte størrelsen på taget (men de havde intet med til at måle, så de lånte af os tommestok og målebånd), og én noterede, hvad de havde målt. Efter de var færdige med at måle, sagde de til os, at de ville bestille de materialer, vi havde brug for, uden at spørge os, hvilken type tag vi ønskede. Til sidst får vi det at vide. 1-2 dage efter kom folkene og medbragte en stillads, som de ville bruge til at klatre op på taget, men kun en lille stillads på den ene side af huset. Næste dag kom de igen og begyndte at klatre op på taget og tage det gamle tag ned og smed søm og pinde direkte ned på jorden overalt. De samlede det op bagefter, men mange søm blev overset og lå stadig på jorden. Dagen efter kom containeren, og vi begyndte at undre os over, om det er normalt at gøre sådan her for et professionelt firma med erfaring. Nogle dage senere sagde vi til arbejderne, at der ville komme meget regn, og da vi ikke havde nogen tag, spurgte vi, om de kunne gøre noget ved det/forbyggende beskytte taget inden regnen kom. Selvfølgelig lovede de, at det ville de ordne. Da regnen kom, var der stadig ingen beskyttelse over taget, så regnen trængte ind i huset og skadede en masse indendørs, som man kan forvente. Jeg, en kvinde, var nødt til at klatre op under regnen selv og dække taget med plast. Efterfølgende opdagede vi som ejere mange fejl med vores tag. Vi har skrevet til dem, fortalt dem, ringet til dem, men det samme problem fortsætter hele tiden. Jeg undrer mig, som husejer, hvilken vej vi kan tage med det her, hvis I kan hjælpe os og give os råd.

• Taget under konstruktion, vistende i Blekinge, delvis dækket af plast for regnbeskyttelse. Rødt hus, synlige træbjælker og tagrammer.
  • Et gammelt tag med skader, viser revner og trædele, som potentielt kan føre til utætheder. Manglende beskyttelse mod regn nævnt i konteksten.
  • En delvist demonteret tag med eksponeret isolering og fugtskader, muligvis på grund af regn, som viser behovet for reparation eller tagdækning.
  • Vindue ser ud mod rødt hus med beskadiget stillads. Indenfor ses ægformede objekter og en lille kobberkedel på vindueskarmen.
  • En blyantstrimmel med blade og snavs, set ovenfra, på en gennemsigtig overflade.
  • Brædder med spidse søm ligger på jorden, omgivet af blomsterblade og snavs.
  • Rødt hus under renovering med tagstilladser og åbent tag. Brædder og stillads er opstillet ved husets side, og en skorsten ses på taget.
  • Spik huvuden synlige gennem loftspartier i træ, hvor spidserne stikker ud og skaber en usikker overflade, muligvis fra mangelfuldt håndværk.
  • Bygge af tag med sort underlag og træplanker, nogle søm synlige.
  • Wow
SC Aero
  • Laddar…
O Oioi82 sagde:
Hej
Behøver råd og hjælp fra jer, der ved noget?
Vi har skrevet kontrakt med et tagfirma i Blekinge, der vil lave nye metaltag til os. Inden vi besluttede os for at skrive kontrakt/aftale med virksomheden, lød alt meget godt (aftale pr. e-mail, som vi skulle svare "Ja" eller "Nej", ikke skrevet). Efter vi svarede "Ja" næste dag, kom ejeren og medarbejderne til os på første besøg og kiggede på vores hus, hvordan det så ud. En mand skrev ned på et almindeligt A4-papir i hånden, hvor stor vores hus er, og hvad vi ønsker at udskifte eller beholde. Efter lidt tid gik en af arbejderne op på taget og målte, hvor stort taget er (men de havde ingenting med sig for at måle taget, så lånte de det af os, tommestok og målebånd) og en skrev det ned, som de havde målt. Efter de havde målt færdig, sagde de til os, at de ville bestille materialer, som vi har brug for, uden at spørge os, hvilken type tag vi ønskede, til sidst så vi får på min dom om det. 1-2 dage efter kom fyrene med stillads, som de skulle bruge, når de skulle klatre op på taget, men kun et lille stillads på vores husets side. Næste dag kom fyrene igen og begyndte at klatre op på taget og tage det gamle tag ned, kaste søm og pinde direkte ned på jorden overalt. Selvfølgelig samlede de det op bagefter, men mange søm, som de overså, lå stadig på jorden næste dag, så kom containeren. Så undrer vi os over, er det godt at gøre sådan, som om virksomheden har erfaring. Nogle dage efter sagde vi til fyrene, at der skulle komme meget regn nu, vi har ikke noget tag alt, kan I gøre noget ved det/forebyggende dække taget inden vi bliver ramt af regn. Selvfølgelig lovede de, at vi skulle få det ordnet. Når regnen kom, var der stadig ingen beskyttelse over taget. Så kom regnen ind i huset og skadede alt indeni huset, selvfølgelig. Jeg, en kvinde, måtte klatre op under regn alene og dække taget med plastik. Bagefter opdagede vi som ejere mange fejl, som de laver på vores tag. Vi har skrevet til dem, talt med dem, ringet til dem, men stadig de samme fejl hele tiden. Jeg undrer mig, som husejer, hvilken vej vi kan tage med dette, hvis I kan hjælpe os og give os råd.
Send dem væk og betal absolut intet

• Synes
Oioi82 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.