Anser I, at man bør have en byggskiva under gipsskivan?
Er merkostnaden motiveret? Hvilke vægge bør forstærkes med byggskivor?

mvh
David
 
Det handler ikke så meget om at forstærke væggen fra et styrkesynspunkt som at sikre, at det altid er skideligt at hænge ting op på væggen. Jeg har indset, at før partneren er tilfreds, skal halvdelen af inventarlisten sidde på væggen, og så orker man ikke at bakse med gipsankre.

Ekstraomkostningen for pladematerialet ser jeg som ubetydelig i sammenhængen.

Jeg er enig med den foregående taler, JA, JA, ALLE!!!
 
JappJappJa. Det bliver mere stille og meget gedignere FEELING i huset også....
 
Er enig med alle tidligere talere, men med en tilføjelse;
Isoler indervæggene også, når I hører den samme sang fra stereoen for 158. gang, fortryder I, at I ikke lagde den lille merudgift.

/Calle
 
Men hvad skal man vælge, spånplade, OSB eller råspont ?? Hvad har I valgt ?
 
OSB, 119SEK per skive på Kruta. Stickig at håndtere men let at bearbejde. God til andet under byggetiden også, midlertidigt gulv fx...:)
 
hp sagde:
Mange bruger OSB-plade og nøjes så med 6 mm renoveringsgips udenpå dette. Jeg har selv bygget på denne måde, og det fungerer godt.
Ja det fungerer sikkert, selv vil jeg dog bruge almindelig 13mm gips.
 
Hvad er OSB-plade for noget? ???

(Jeg er jo newbie) :-[
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.