Har for første og sidste gang handlet fra byggahemma.se (en del af XL-handlarn).

Hvilke erfaringer har I med dette firma?

Her er min historie:
Behøvede en kanalventilator max 50 W ansl. 100 (PAX)
Det var vigtigt for mig, at den ikke havde større effekt end 50 W, da den skulle passe ind med andet udstyr (fugtstyring).
Forstod fra andre leverandører, at PAX 42 W havde eksisteret, men de kunne ikke levere længere (udgået fra sortimentet?).
Fandt ventilatoren på byggahemma.se….
For en sikkerheds skyld ringede jeg til kundeservice den 29/10 (kl. 10.06) for at forsikre mig om, at det var den rigtige watt-tal, og at ventilatoren var på lager.
Ja, var svaret, vi har den på lager og leveringstiden er 1-2 dage.
Den 6/11 blev den bestilt og betalt via bank. Ved ordre/kasse kom informationen frem om, at leveringstiden var 5 dage.

Den 11/11 ankom pakken fra Elektroskandia!!! Altså havde byggahemma.se den ikke på deres lager!!!
Så straks, at de havde leveret en ventilator på 72 W = ubrugelig for mig. Reklamerede og fik en returseddel.
Bemærkede, at byggahemma omgående ændrede på deres hjemmeside ventilatorens watt-tal til 72 W men endnu i dag ligger det forkerte (gamle) produktblad i linket til den nye ventilator. Hvor seriøst er det?
Den 15/11 (kl 8.37) blev returneringen hentet op af Schenker.
Ventilatoren blev ikke krediteret min konto, så jeg ringede til kundeservice den 22/11 (kl. 10.10) og spurgte, hvor pengene blev af. ­- Det skulle undersøges, pengene kommer om nogle dage...
28/11 stadig ingen penge, ringede kundeservice. Ja, vi har fået besked fra leverandøren, og vi sender pengene.
29/11 Pengene kom i dag.
Mit indtryk/bedømmelse:
Ja, pengene tilbagebetalt, men fejlagtig information fra kundeservice, og hjemmesiden indgyder ingen tillid. Jeg vil ikke være tilbagevendende kunde.

• Synes
Dr4co
  • Laddar…
Bygghemma.se har intet eget lager, deres "lager" er grossisternes/importørens/producentens lager. Det står klart og tydeligt på deres hjemmeside, nederst på følgende side www.bygghemma.se/kopvillkor/leveransstår det om leveringstid.

At de ikke holder egne lagre er vel kun godt for os forbrugere, så vi slipper at betale for dette.
At de har forkert info på deres hjemmeside og er sløve med tilbagebetalingerne er dog ikke OK, her kan de jo ikke skyde skylden på nogen anden. Får de f.eks. ikke info fra deres leverandør om, at returneringen er ankommet, så må de have en rutine, der gør, at de selv kontakter leverandøren for at tjekke op.

Jeg kan da lige tilføje en historie om Bygghemma med godt resultat i stedet. Jeg bestilte i foråret en skydedørskarm samt en skydedør fra Bygghemma. Ved levering havde DHL formået at lave en ridse midt i døren. Da min renovering havde trukket ud, havde jeg haft døren hjemme i godt en måned, før jeg opdagede skaden. Selvom jeg havde haft døren hjemme så længe, var det ikke noget problem at reklamere døren. Jeg blev først tilbudt 500:- som kompensation, hvis jeg kunne tænke mig at male den selv, men da jeg krævede 1500:-, fordi jeg ville have den lakeret af en rigtig lakerer og ikke selv plette med pensel, var det ikke noget problem. I alt tog det måske en uge fra jeg anmeldte skaden, til pengene stod på min konto.

Jeg vil absolut handle hos Bygghemma igen.

Jeg har handlet flere gange og altid fået de rigtige ting til tiden, ingen problemer overhovedet.

Handlede der for første gang for et par uger siden, et nyt låg til toilettet. God pris, fragtfrit og leveret til døren, leveringstiden var et par dage.

Vil sikkert handle der flere gange, men forstår hvis roland53 ikke vil handle der mere (ville sikkert have tænkt det samme, hvis jeg havde været i samme situation).

Nimajneb sagde:
At de ikke holder egne lagre er vel kun godt for os forbrugere, så vi slipper at betale for det.
Hvis I synes de er billigere, vil jeg fortælle, at da byggahemma.se mislykkedes med deres levering, (ventilatoren) fandt jeg en anden leverandør (ikke helt samme mærke måske – men samme ydeevne) til 549:- billigere. En prisforskel på godt 60%.....:D

Har handlet på bygghemma flere gange fungerer perfekt, en af de bedste interhandel
Skal man sammenligne priser skal det naturligvis være nøjagtigt samme produkt :rolleyes:

roland53 sagde:
Om ni anser dem være billigere, vil jeg fortælle, at da byggahemma.se mislykkedes med deres levering (ventilatoren), så fandt jeg en anden leverandør (ikke præcis samme fabrikat måske - men samme præstation) for 549,- billigere. En prisforskel på over 60%.....:D
Jeg kiggede på en BMW i går, men i dag fandt jeg en Fiat, der har præcis samme præstation. Den kan også tage mig fra A til B.

Ikke rigtig ok vel? :p

Janus82 sagde:
Jeg kiggede på en BMW i går, men i dag fandt jeg en Fiat, der har nøjagtig samme ydeevne. Den kan også tage mig fra A til B.

Ikke helt ok, vel? :p
Interessant, hvilken Fiat model var det? :cool:

• Synes
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Det har fungeret godt for mig også, både Bygghemma.se och Nesto (deres møbel dito). Nemt med levering til døren, så man ikke behøver at stå og kø i ICA. Desuden har du jo fornuftige priser både på tingene og fragten efter min mening... Dog skal man passe lidt på, nogle ting har et ret højt påslag mens andre er rigtig godt prissat.

Jeg har handlet på bygghemma et par gange, og jeg har kun positiv erfaring fra disse køb. Vildt gode priser og relativt hurtig levering. Dog har jeg ikke reklameret noget da alt har været i god stand. Bortset fra en knopp til køkkenet, men 79kr føltes ikke som noget jeg orkede kontakte kundeservice for.

Har næsten kun godt at sige om bygghemma.se, har købt masser derfra. Men de forskellige lagre skaber problemer med leverancerne synes jeg, nogle gange bliver der lige så mange separate leverancer som varer. Og oftest Schenker som ikke har aftenlevering. Jeg efterlyser en ekstratjeneste, hvor de samler varerne i en kolli og sender med f.eks. Posten som er mere fleksibel med leveringerne (hos os i hvert fald).

Jeg købte benders mursten i sommers derfra. I princippet samme pris på stenen som det lokale stenfirma. Men fragten der lå på 4500 i stedet for 1500 fra bygghemma.... Fik levering med samme bil (benders egne kranbiler) som stenfirmaet havde brugt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.