Hej
Jeg har fået et specialarbejde, som jeg skal lave, og jeg har selv søgt efter diverse fakta, men jeg kommer ingen vegne. Da jeg googlede rundt, fandt jeg denne side og så, at det vrimlede med folk, der kunne en masse inden for dette område.
Det jeg skal kunne er:
Redegøre og forklare, hvordan visse bromaterialer fungerer fx T-bjælke og I-bjælke, når de er egnede og hvorfor.
Vise praktisk, hvor vigtigt formen på en bro er, samt redegøre for hvorfor.
Redegøre og forklare, hvorfor man bruger forskellige materialer til forskellige broer.
Hvordan har brokonstruktionerne ændret sig? Og hvorfor?
Matematiske forklaringer for fx I-bjælke og T-bjælke med enkle formler.
Konstruktionsprincippet med massiv stang og et rør.
Al hjælp ville være meget taknemmeligt! Alt fra direkte svar til at I bare siger, hvor jeg kan finde informationen.
Håber virkelig, at der er nogen, der kan hjælpe mig her!
MVH AntonL
Jeg har fået et specialarbejde, som jeg skal lave, og jeg har selv søgt efter diverse fakta, men jeg kommer ingen vegne. Da jeg googlede rundt, fandt jeg denne side og så, at det vrimlede med folk, der kunne en masse inden for dette område.
Det jeg skal kunne er:
Redegøre og forklare, hvordan visse bromaterialer fungerer fx T-bjælke og I-bjælke, når de er egnede og hvorfor.
Vise praktisk, hvor vigtigt formen på en bro er, samt redegøre for hvorfor.
Redegøre og forklare, hvorfor man bruger forskellige materialer til forskellige broer.
Hvordan har brokonstruktionerne ændret sig? Og hvorfor?
Matematiske forklaringer for fx I-bjælke og T-bjælke med enkle formler.
Konstruktionsprincippet med massiv stang og et rør.
Al hjælp ville være meget taknemmeligt! Alt fra direkte svar til at I bare siger, hvor jeg kan finde informationen.
Håber virkelig, at der er nogen, der kan hjælpe mig her!
MVH AntonL
Beregninggrundlaget for forskellige bjælketyper findes i teknologibøgerne eller under maskinlære. Selve beregningsformlerne bør findes i den første bedste formelsamling.
Var 14 år siden jeg studerede teknologi men kraftberegninger er sjove
Var 14 år siden jeg studerede teknologi men kraftberegninger er sjove
Det er et meget interessant emne, er jeg enig imats_o sagde:
MVH AntonL
Prøv at finde en lærer i maskinlære eller konstruktion og tig lidt tips. Alternativet er, at du prøver at opsøge en af de tekniske højskoler. Vej- og vandbygningsfolkene der burde være en femetta
Emnet er virkelig sjovt, og man har stor nytte af det. Selvom jeg ikke regner på alt, hvad jeg bygger, ved man alligevel hvilke løsninger der bliver bedre end andre.
Emnet er virkelig sjovt, og man har stor nytte af det. Selvom jeg ikke regner på alt, hvad jeg bygger, ved man alligevel hvilke løsninger der bliver bedre end andre.
Skrev ind søgeordene "bro" & "material" & "konstruktion" og fik mange interessante links. www.sis.se har en masse bøger, der tager emnet op, hvis man foretrækker det medie. Jeg fik flere resultater på afhandlinger både fra KTH, chalmers og andre skoler, fx. http://epubl.luth.se/1402-1560/2002/005/LTU-YTH-EX-02005-SE.pdf
Man får plukke lidt her og lidt der, men undgå at kopiere. Bliv dygtig til at søge, det er nøglen til al viden.
Prøv flere forskellige søgemaskiner og varier søgeordene. Søg kun svenske sider og test at udelukke alt, der har med tænder at gøre o.s.v.
/CC
Man får plukke lidt her og lidt der, men undgå at kopiere. Bliv dygtig til at søge, det er nøglen til al viden.
/CC
tak chris!! nu har jeg næsten klaret hele arbejdet, kun bjælkeopgaverne tilbage!chris47 sagde:Indtastede søgeordene "bro", "materiale" og "konstruktion" og fik mange interessante links. www.sis.se har en masse bøger, der dækker emnet, hvis man foretrækker det medie. Jeg fandt flere hits på afhandlinger både fra KTH, Chalmers og andre skoler, fx. [link]
Man må tage lidt her og lidt der, men undgå at kopiere. Bliv dygtig til at søge, det er nøglen til al viden.Prøv flere forskellige søgemaskiner og varier søgeordene. Søg kun svenske sider, og prøv at udelukke alt, der har med tænder at gøre o.s.v.
/CC
Mvh AntonL
Klik her for at svare