Hallå

Jeg sidder her og funderer.
vi skal drænere først i 2012, men nu skal jeg bygge en trappe ned til kælderen.
kan jeg gøre sådan, at jeg retter væggen op med stålreglar og derefter sætter OSB op, som jeg ventilerer godt, og derefter gips. OSB vil jeg jo have for at få en stabil væg at fastgøre trappen i.
hvis jeg ventilerer væggen godt, tror I, der kan blive problemer?

da vi flyttede ind, sad der tapet direkte på lecan og der var ingen mug, så det virker som om, det er en tør væg alligevel. vi har meget morænjord og ifølge gamle tegninger skal væggen være beskyttet med kallasfalt.

håber på meninger!!! :)

Mvh Jan

Du mener fastgøre trappen i OSB-pladen?
Lyder sådan, men fungerer sikkert.
Hvorfor ikke en regel?

jeg ville gerne have brugt træbjælker, men hvad jeg har hørt, så skal man vel ikke have det i kældervægge?
trappen skal jo også "stå" på gulvet

Ingen anelse og vil ikke svare dig på noget jeg ikke ved noget om :)

Svært når man ikke ser/ved, hvordan det ser ud?
Men en trappe behøver jo ikke at fastgøres til en væg, byg en trappe, der bærer sig selv ligesom en stige gør, og stil den på gulvet, fastgør den til overetagen.
Træ skal man undgå at bruge, hvor der er fugtigt, men bygger du ikke ind den, men kun fastgør en lægte til væggen, så ses det, hvis et fugtrelateret problem opstår. Men en åben lægte, hvor man sætter en eller anden type tagpap mellem lægte og væg ved monteringen, burde ikke få fugtskader.

Virker lidt som om folk generelt tror, at kældre drypper af fugt ligesom et akvarium eller noget :)
Slå en regel mod væggen, det har man gjort i 100 år.
Det fungerer, men dæk den ikke med plastik bagefter.

det føles som om jeg ikke skal være alt for bekymret, bare jeg ikke lader luften i væggen stå stille.
skal begynde at skitsere lidt nu =)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.