Hej!
Har tænkt bygge et trappetrin til yderdøren. Havde tænkt mig at gøre det med overskydende fliser fra indkørslen (se billede). Havde derefter tænkt at lave en "ramme" med belægningssten for at skjule kanterne.
Min tanke er at lime belægningsstenen med typ PU 700 eller lignende og derefter murer belægningsstenen rundt omkring.
Lyder dette som en god idé? Skal jeg gøre på en anden måde?
Hvilken slags mørtel bør jeg bruge?
har selv bygget en afsats til en ven for et par år siden, lagde større blokke 20x20x50cm som ramme, disse lå så indenfor fliserne i bunden så de ikke presses udad, fyldte op med bærelag og stenmel som blev pakket, dernæst i med fliserne indenfor de større kantsten, intet lim intet mørtel. blev supergodt og ligger der stadig, var der i sommer og det er mindst 5 år siden vi byggede afsatsen, den er ca. 1,5m bred og 0,8m dyb.
skal den stikke op 10 cm skal de være 15 da de fliser du har er 5cm.
finder du ikke 15 cm heller, fjern fliser, grav lidt så de nye ikke stikker op højere end 10 cm over overfladen.
at lime kan holde nogle år, men er tvivlsom, specielt hvis du skal lime præcis som det ser ud på billedet, glatte sten sidder det dårligt fast på. men skal du prøve, så er stenlim PU700 et alternativ eller mur og puds B, tror dog ikke, at det holder mere end et år.
Han tænker nok, at du skal fjerne fliserne, der ligger under. Jeg ville nok også fjerne de seks fliser og lave noget i det hul. At det skævvrider lidt mod døren, generer i mine øjne mindre end en helt centreret forhøjning, som er forskudt fem-ti cm mod øvrige fliser.
Selvfølgelig mener jeg, at du skal fjerne de plattor, der ligger der.
Så ville jeg have gjort den lidt større, så der ikke bliver et lille stykke på 5 cm på højre side, gør overfladen 20 cm bredere, så det bliver mere symmetrisk.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.