Hej,
Jeg vil gerne have lidt meninger om at bygge træterrasse nu om efteråret, fordele og ulemper?

få arbejdstimer bliver hurtigt mørkt. og stå i koldblæst og regn ingen fornøjelse hvis man ikke er vant til det
MEN myggefrit og ingen solskoldning :D

Ja så er det jo men rent byggeteknisk tænker jeg, jord og træ om det er noget at tage hensyn til, hvis temperaturen er lavere.
Måske er træ billigere!?:thinking::D

Kør på! Det er vel hvis man skal støbe plinter, at det tager længere tid at hærde, hvis det er koldt.
Træpriserne er generelt faldet i løbet af året, men der findes formentlig en udbud/efterspørgsel-forbindelse, så prisen er relativt uafhængig af årstiden...

• Synes
Bedholm
  • Laddar…
Jeg begyndte at lægge terrassebrædder i februar sidste år. Hvad man skal tænke på, er at bruge de anbefalede c-c mål og ikke bare lægge dem imellem brædderne, ellers vil der blive store sprækker til foråret. Jeg anbefaler også tjærepap mellem bærende linjer og gulvregler og mellem gulvregler og terrassebrædder. Lidt mere besværligt, men konstruktionen holder sig tør! Held og lykke /W

• Synes
LenaSuzanna
  • Laddar…
N
Har bygget en terrasse i oktober og november. Byggeteknisk er der ingen forskel fra foråret. Derimod var det dejligt, da foråret kom, og det allerede var klart.

Alt afhænger af, hvordan man tænker, og byggede en kolos derhjemme aug-sept 2020. Men ved broder tester vi med minimal trædimension med maksimal spændvidde og med almindeligt træ sep-okt. For nutidens EU-regel gør impvæsken i klasse med sæbevand, uanset hvad skal det dog olieres hvert år alligevel. Så er det en test og se og sammenligne levetid, om man virkelig behøver imp, som alle taler om.

Cruzze Cruzze sagde:
Kør på! Det er vel, hvis man skal støbe stolpefødder, at det tager længere tid at hærde, hvis det er koldt.
Tømmerpriserne er generelt gået ned i løbet af året, men der er sandsynligvis en udbuds/efterspørgsels-sammenhæng, så prisen er relativt årstidsuafhængig...
Hej!
Jeg læser, at tømmerpriserne er steget 30%?!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.