Hej!
Vi har renoverat köket hemma och är så gott som klara. Det vi har kvar är springan i taket där den gamla väggen har varit.

Vi har funderat lite på vad vi vill göra här och vi tyckte att det hade varit snyggt om man byggde en "takbalk" som vi satte några spottar i men har då några funderingar.

1. Vad ska man bygga denna lådan i för material? Jag tänkte att man kanske kunde bygga den i hyvlat furu som jag sedan betsar i samma kastanjebrun färg som fönsterfodren är. Eller blir det snyggare/bättre att välja annat träslag?

3. Hur långt ner ifrån taket är lämpligt att bygga balken, vill inte gärna göra den super stor.

3. Är det några problem att sätta några LED spottar i? Tänker att det kommer ju inte gå att sätta någon "potta" ovanför. Det som finns i skåran idag är bara en del el-slang.

4. Jag har en lampa i taket i rummets vänstra del och lampknappen i rummets högra del och slangen som kablarna går i passerar springan i taket. Kan jag öppna upp slangen i skåran för att dra med mig kablarna för spottarna i samma slang bort till lampknappen?



En åbning i loftet med synlige elektriske kabler og rør, en del af et hjemme-renoveringsprojekt for at installere en tagbjælke med LED-spots. Hvidt loft med en åben revne, hvor ledninger er synlige. To lamper ses på hver side af revnen.
 
Hej!
Nu har jeg jo ingen idé om, hvordan plantegningen eller rummet ser ud. Men en barberblad med spots i føles ret meget 2006. ;)

Jeg vil foreslå en indbygget spotlightskinne med retningsbestemte spots i.
Ser at I har en lysstofrørslampe til højre. Lysstofrør giver supergodt lys, hvis man skal gøre rent f.eks., men passer ikke så godt, hvis man vil have et hyggeligt og indbydende køkken.
Så kan I sandsynligvis tage tændtråden fra lysstofrørslampen og bruge i skinnen i stedet.
 
  • Synes
Pin
  • Laddar…
*Rakblad = tagbjælke
 
Jeg har en bjælke, hvor der var en væg mod køkkenet før. Den er hvidmalet som loftet og kun så stor, at den skjuler sprækken samt den lille højdeforskel efter sænkning af køkkenloftet (for montering af spots).
Risikoen med spots i bjælken er, at de lyser på det forkerte sted. Har du noget nedenunder, som virkelig har brug for belysning?
 
PS jeg satte ikke bjælken op selv, men det gjorde håndværkeren, men jeg tror den er lavet i noget letvægts fakemateriale.
 
M M Flo sagde:
Hej!
Nu har jag jo ingen anelse om, hvordan plantegningen eller rummet ser ud. Men en skarpkant med spots føles ret 2006. ;)

Jeg ville foreslå en indbygget spotlighskenne med rettede spotlights i.
Ser at I har en lysstofrørslampe til højre. Lysstofrør giver supergodt lys hvis man skal gøre rent, men passer ikke så godt hvis man vil have et hyggeligt køkken.
Så kan I sandsynligvis tage forbindelsen fra lysstofrøret og have i skinnen i stedet.
Denne rille i loftet er ret præcis midt i rummet. Du tænker altså, at jeg kunne indbygge en spotlightskinne i "bjælken?"
Rummet er ca. 24m2 og jeg gætter på, at ca. 5-6 spots kan få plads. Tror du, jeg kan skrotte de 2 andre lamper og kun bruge rettede spots, og at det vil være tilstrækkeligt til rummet?
Tak for svar
 
P Pin sagde:
Jeg har en bjælke, hvor der var en væg mod køkkenet før. Den er hvidmalet som loftet, og kun så stor, at den skjuler en sprække samt lille højdeforskel efter sænkning af køkkenloft (til montering af spots).
Risikoen med spots i bjælken er, at de lyser på det forkerte sted. Har du noget nedenfor, der virkelig har brug for belysning?
Rummet ser sådan ud
Køkken med hvidt skab, opvaskemaskine åben, spisebord med roser og O'boy-pakke. Diskussion om belysning og spotlys for bedre lys.

Så det er måske bedre at følge det tidligere forslag og sætte spot skinne med rettede spots?
Det ville være rart, hvis der var nok lys, så jeg kunne skrotte de andre lamper.
 
  • Synes
Pin
  • Laddar…
Blocket Blocket sagde:
Rummet ser ud sådan her
[billede]

Så det måske er bedre at gøre som tidligere forslag at sætte spotskinne med rettede spots?
Ville være rart, hvis der var nok lys, så jeg kunne skrotte de andre lamper
Jeg tror det. Skal du have indbyggede spots, skal de have meget bred spredning
 
Jeg tænker, at du kan trykke skinnen op i loftsprækken, så den ligger flush med loftet. (?)
Hvis spisebordet er centreret under sprækken, kan du jo tage en trefasskinne (typ Global), så kan du hænge en pendlet lampe over spisebordet også fra skinnen, men med en anden tænding selvfølgelig. Så kan du tage tændingerne fra de eksisterende lamper i loftet.
 
Typ sådan her, men en indbygget hvid skinne.
 
  • Stue med højt til loftet, sorte spotskinner, en lang spisebord ved siden af glasdøre, sofahjørne og udsigt til have.
  • Synes
Pin
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.