Jeg vil bygge en indervæg med dør, jeg har købt en dør og lavet en skitse, regnet materialer ud samt forsøgt at læse på nettet, jeg tænker en trækonstruktion, da jeg er lidt nybegynder i dette projekt, så har jeg et par spørgsmål, hvis nogen har mulighed for at give lidt råd.

1. Kan remmen bestå af 2 regler? (Gælder mest transport af materiale)

2. Der ligger et trægulv fra 70’erne, fungerer det at bare skrue træskruer gennem svillen, har læst om tape man sætter under ellers, fungerer det?

3. Der er gipsede vægge på siderne, skal jeg finde regler (de er ikke på linje med hinanden? eller bruger jeg en slags plug og skrue til gips?

4. Loftet er et ældre træloft, behøver jeg at finde regler (de er ikke på linje med væggenes regler) eller fungerer træskruer?

5. Er det bedst at skråspike 4 søm i hver regel?

Tak på forhånd!

• Ældre træloft med tydelige knaster og samlinger, en lampeledning hænger ned fra loftet.
  • Trægulv fra 1970'erne foran en radiator.
Afhængigt af om du vil genoprette uden for meget påvirkning, ville jeg nok tape (dobbeltklæbende) stålskinne 70mm med måske en skrue i gulvet ved døren, samt stålskinne i loftet, der skrues fast, og derefter stille træreglar 45x70 i stålprofilerne, reglen ved væggen skrues fast i væggen. Det er godt, hvis reglarne er nøjagtigt så lange, at de spænder lidt mellem gulv og loft. Stil reglarne op og skru osb + gips på, monter døren med 118mm karmdybde + lister.

https://www.bauhaus.se/skena-norgips-70-55-3000mm#go-to-description

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.