Vores trappe, som er 6 meter lang og står i en vinkel på 45 grader (mere som en stige faktisk), skal vi forvandle til smart opbevaring, som der ikke er meget af i en gammel skole fra 1897. Den skråner altså, og man har et godt stykke at arbejde på, nu undrer jeg mig over, hvor man finder materialer til at lave skabe eller stel, som man kan rulle ud, så man nemt kan nå alt? Trappen er 90 cm bred, og jeg havde tænkt mig at udnytte så meget som muligt af dette til dybde for opbevaringsenhederne! Er der nogen, der har lavet noget lignende, eller som ved, hvor jeg finder informationen?

For at forklare lidt tydeligere forestiller jeg mig, at det ser ud som flere døre, man kan trække ud, og der er så hylder eller andet, der holder styr på en stor families alle ejendele...

Jeg har tænkt på at lave noget lignende, men min trappe er slet ikke så lang/høj.

Jeg tænkte gøre det nemt for mig ved at købe IKEA Billy-reoler på Den Blå Avis, og så skrue fire hjul under. Det går selvfølgelig fint med andre reoler også, men fordelen ved Billy er, at det er let at købe flere ved behov. Desuden er det nemt at finde opbevaringskurve osv. som passer i målene.

Vigtigt at tænke på er, at de ikke skal kunne vælte i udtrukket tilstand! Hvis du laver en lille kant i gulvet tæt på yderkanten, og en tilsvarende kant på reolen i inderkanten, bør det sikre, at de ikke kan trækkes helt ud. Den indre højkant skal stabiliseres af reolerne ved siden af, så minimeres væltefaren.

Nu ved jeg ikke, hvor højt du har, og hvor bredt det bliver, men samme princip kunne fungere med bredere lagerreoler, så tager man fra to sider i stedet (hvis det er muligt, det fungerer ikke hos mig). Så vælter det ikke lige så let.

Hej,

Løfter en ældre tråd så det, men er der nogen der har lavet noget lignende?
Opbevaringskasser på hjul placeres under en trappe med skuffelåger, der indeholder forskellige opbevaringsartikler og kurve. Indbygget opbevaring under trappe med udtræksmoduler til opbevaring af tøj, bøger og diverse genstande, vist i åben og lukket tilstand.

Jeg har vel cirka 90cm i dybden, spørgsmålet er vel om skuffer med den dybde er muligt? Eller om hylder, typ ELFA, og en dør er bedre, men så går så meget plads tabt.

En anden tanke var at tage sådan nogle høer og sætte hjul på og en slags skinner som gør at de ikke kan bevæge sig alt for frit. Måske MDF udenpå dem for at passe ind i rummet under trappen ligesom billedet ovenfor. Men spørgsmålet er vel om de er robuste nok til at både have hjul på og lidt vægt i samtidig med at de skal kunne rulle med?
Hvid reol med ni åbne kvadratiske rum, velegnet til opbevaring eller som rumdeler.

Tanker, idéer, færdige løsninger, alt velkomment!

Tak på forhånd

Halløj!
Jeg er på samme spor i vores nye hus. Hvordan gik det for jer, hvordan gjorde I? Vil gerne have opbevaring på skinne, da jeg synes, det ser mere stilrent ud. Vil ikke have, at det skal se "hjemmebygget" ud. Og jeg er nybegynder, så jeg tager mig måske vand over hovedet. Er der en god guide? Tips? Tak!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.