Vi skal lave et ekstra stue til soveværelse ved at sætte en væg op og sætte en dør i. I det som i dag er stue og gang ligger der et ret nyt laminat-/klikgulv som jeg skønner er 5-6 år gammelt.

Vi ønsker egentlig ikke at udskifte gulvet nu, men beholde det. Dog tror jeg, at vi vil ønske at skifte gulv, inden vi evt. skulle overveje at rive væggen ned igen. Men vi taler nok mindst 5 år frem i tiden.

Er der nogle problemer med at bygge væggen direkte på gulvet nu, og i fremtiden, når vi vil skifte gulv, bare "skære" det langs væggen, så vi kan lægge nye gulve i både det der bliver soveværelse og stue? Dvs., gulvet under væggen forbliver. Eller gør vi os selv en bjørnetjeneste ved ikke at skifte gulvet allerede nu.

T
K Kalle3 sagde:
Vi skal lave om en ekstra stue til soveværelse ved at sætte en væg op og sætte en dør i. I det, der i dag er stue og gang, ligger der et ret friskt laminat-/klikgulv, som jeg vurderer er 5-6 år gammelt.

Vi ønsker egentlig ikke at skifte gulvet nu, men beholde det. Dog tror jeg, vi vil ønske at skifte gulv, inden vi eventuelt skulle overveje at rive væggen ned igen. Men vi taler nok mindst 5 år frem i tiden.

Er der nogen problemer med at bygge væggen direkte på gulvet nu, og i fremtiden, når vi vil skifte gulv, bare "skære" det langs væggen, så vi kan lægge nye gulve i både det, der bliver soveværelse og stue? Dvs. gulvet under væggen forbliver. Eller gør vi os selv en bjørnetjeneste ved ikke at skifte gulvet allerede nu.
Du kan jo altid skære gulvet væk der, hvor væggen skal være 😉

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.