Hvad synes I? Lecablock, stenplader eller stenpost som grund, hvor reglstammen derefter lægges på.

Jocke

Leca er godt fordi det ventilerer sig selv lidt

Det blev Lecablock. Det skal nok fungere fint, så bliver det nemt at flytte legehuset senere, hvis det skulle være nødvendigt, måske ved salg eller noget sådant.

Jocke

Nu undrer jeg om man skal smide på vindpapp, isolering, plast og vægge (typ osb-plade) på legehuset eller skal man ignorere det? Isolere gulvet?
Jeg skal vel begynde at bygge legehuset til ferien.

Jocke

isolere en legehus føles lidt overkill synes jeg i hvert fald...

Hvilken størrelse på legehus skal man have, 4,82 eller 7,46m2? 4,82 har målene 2876x1676 mm og 7,46 har målene 3276x2276 mm.

Jocke

Jeg byggede et legehus på lige under 4 kvm. Synes det fungerede meget godt i betragtning af, hvor meget det blev brugt. Tror, at et legehus ikke skal være for stort. Charme ligger i, at det skal være så at sige i miniatyr. Har også fået den idé, at legeværdien bliver større, når det er lidt trangt. Jeg lavede en komfur og et vægfast skab samt underskab som indretning. Lavede også et bord og to bænke.

Enig med JanneL. Byg en legehytte, der fungerer nu, omtrent som en hule. Om nogle (få) år er ungerne ikke det mindste interesserede i legehuset, og den bedste anvendelse er så som majbål. At isolere den lyder som ekstrem overkill.
Når børnene er vokset fra legehuset, kan I ikke drage nogen nytte af det på anden måde.

Gør det enkelt, gør det billigt og lad ungerne påvirke, hvordan det skal blive, så har de glæde af det en tid. Så er det nok nedrivning, der gælder, selvom det kan gøre ondt.

MVH
Ronnie

Jeg har tænkt mig at skrue sammen legehuset. Men hvilken slags skrue skal jeg bruge? Virker det med almindelig elforzinket eller skal det være typen rustfrit?

Jocke

Forsinket duger synes jeg.

mats_o sagde:
Forsinket duger synes jeg.
Godt. Så måske bliver det at købe billige skruer på Biltema. :)

Jocke

Hvilken grus skal jeg have under legehuset?

Jocke

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.