Hej!!
Jeg skal bygge en væg for at dele et rum på midten. Rummet er ca. 5.2x2.1m og med skråt loft. Så væggen jeg skal bygge bliver 2.1m bred og 2.2m høj i den ene kant men hele 3.9m i den anden kant, så almindelige 3m stålregler er for korte.
Jeg vil gerne have lidt tips til, hvordan I ville have bygget det...
Jeg overvejer lidt at købe stålskinner til gulv/loft og sætte 70mm træregler imellem og enkeltgips på det. Det burde være tilstrækkeligt, hvis jeg bare rammer reglerne, når jeg skruer, eller er det dumt at spare?
Jeg kan også nævne, at jeg eventuelt har tænkt mig at hænge hyldesystem i vægskinner på den ene side af væggen og et stort spejl eller måske hattehylde eller noget andet tungt på den anden side. Det er et letbetonhus, og på gulvet ligger klinker med elvarme.
Jeg skal bygge en væg for at dele et rum på midten. Rummet er ca. 5.2x2.1m og med skråt loft. Så væggen jeg skal bygge bliver 2.1m bred og 2.2m høj i den ene kant men hele 3.9m i den anden kant, så almindelige 3m stålregler er for korte.
Jeg vil gerne have lidt tips til, hvordan I ville have bygget det...
Jeg overvejer lidt at købe stålskinner til gulv/loft og sætte 70mm træregler imellem og enkeltgips på det. Det burde være tilstrækkeligt, hvis jeg bare rammer reglerne, når jeg skruer, eller er det dumt at spare?
Jeg kan også nævne, at jeg eventuelt har tænkt mig at hænge hyldesystem i vægskinner på den ene side af væggen og et stort spejl eller måske hattehylde eller noget andet tungt på den anden side. Det er et letbetonhus, og på gulvet ligger klinker med elvarme.
Senest redigeret:
Du kan med fordel bruge stålregler. Stålregler kan samles, sk boxas, hvilket ganske enkelt betyder, at man sætter to stykker sammen. En normal anbefaling er, at overlapningen skal være ca. 20% af højden. I dit tilfælde ca. 80 cm som mest. Jeg ville tage udgangspunkt i 3m regler og købe nogle ekstra for at skære til og samle med. Da den længste regel også skrues mod tilstødende væg, er der ingen problemer overhovedet med at bygge den højde.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hvordan bygge indervæg kælder terræn hus 1967
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Byg indvendig væg ved skråtag
Bygge indervæg, hvad for værktøj?
Rimligt pris för att bygga två enkla innerväggar?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hvordan bygge skillevæg, der krydser elkabler i loftet
Byggematerialer & Byggeteknologi