Hej,

Jeg har en gammel grim mur, der er bygget af lidt af hvert, tegl, mørtel, puds mm.
Min tanke er at regle op denne og bygge ind i stående panelbrædder og måske have plade som "hat"/overligger.

Hvordan er det med at blande materialer? Da jeg tænkte at skrue reglarne direkte ind i muren, tænkte jeg på at bruge trykt træ til det. Hvordan er det at sømme panelbrædderne i disse bagefter?
Denne mur fungerer som støttemur, så der er jord/grus/sten op til lige under overkanten på den anden side af muren.
Eller er jeg helt ude at cykle, hvad er i så fald den bedste fremgangsmåde?

Mvh
 
Det fungerer fremragende skal du se. Jeg ville have gjort sådan her:

1. Bestem en fornuftig cc-mål for vertikale regler. Bor og sæt plug til den højeste skrue på den første regel. Skru den højeste skrue fast på den første regel, men kun lidt løst. Stil den derefter i lod. Skru igennem træet til resten af skruerne, bare så langt at de laver mærker i muren.

2. Vink den regel væk. Bor huller og sæt plug i muren efter disse mærker. Gentag for resten af reglerne.

3. Op med horisontale regler.

4. Søm plankeværket op.

5. Passende konstruktion for at bære pladen for oven, afhængig af hvilken profil du vil have på pladen.

6. På med plade.

Med trykkimprægneret tømmer vil dette holde i årtier. Vil du virkelig satse på højniveau sikrer du, at der er afstandsstykker imellem, så reglerne holdes nogenlunde tørre.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.