Jeg er fristet til at bygge min veranda ind, hvilket så vil blive vores nye entré.

Verandaen er ca. 300x160 cm, og jeg spekulerer på, hvor kompliceret det ville være at tage fat på dette projekt selv. Jeg føler mig ret sikker på, at jeg kan klare det rent praktisk, men jeg er mere usikker på, hvordan man bygger det rent teknisk for at følge alle branchestandarder osv. Vægge er ret enkle, men min største bekymring er taget og især taghældningen (hvor væg møder tag).

Er dette noget, en ivrig amatør burde kunne klare? Jeg har renoveret hele huset indvendigt, mest overflader, men også sat eget køkken samt bygget et eget badeværelse med vådrumsmembran, klinker og alt hvad det indebærer. Mere storskalige tømmerkonstruktioner er jeg derimod novice i, indervægge er det eneste, jeg har lavet, der ligner det.

Et alternativ kunne være at hyre en til at bygge selve trækonstruktionen og derefter selv sætte vinduer, dør og andet i.

• Rød murstensveranda med hvidt rækværk og rødt tegltag, der forbinder til et hus med gule paneler. En kost står lænet op ad væggen ved indgangen.
Hvordan tænker du om fundamentet? Er det betongplade? Går kælderen ind under?

P para sagde:
Hvordan tænker du om fundamentet? Er det en betonplade? Går kælderen ind under?
Ja, det er en betonplade, men kælderen går ikke ind under.

Har ikke reflekteret over, at det kan være et potentielt problem. Der er mange andre huse af samme hustype i området, som allerede har bygget ind forstuen på den måde, jeg overvejer. Tror ingen af dem har gjort noget med fundamentet. Men det er værd at researche lidt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.