Hej alle sammen, spekulerer på idéer, da vi sandsynligvis skal bygge vores indendørspool igen.
Jeg havde en idé om at placere et billardbord i poolen, som kan hæves op fra gulvet med et tryk på en knap. Nogen der har en god idé til en elektrisk hejse, der kan løfte bordet 80-90 cm vertikalt. Et billardbord vejer cirka 450 kg, så det skal være noget, der er stærkt og gerne stille.
Hvis I har andre sjove idéer til, hvad man kan gøre, må I gerne dele dem her.
Poolen er en klassisk 70'er betonpool på 8x3,5m og mellem 1,80x1,20cm dyb.

Du har brug for en 450 kg modvægt bare.

Vær sød! Sørg bare for, at det er let at genoprette poolen. Det gør ondt i mit hjerte, når folk ødelægger noget så vidunderligt som en indendørs pool i et 70'er hus.

• Synes
Freja Te og 3 andre
  • Laddar…
P
rigtig mange huse med indendørs pool har store problemer med fugt og vækst, og tilstrækkelig ventilation koster både ved køb og i driftsomkostninger, og mængden af arbejde og energiforbrug gør, at meget få indendørs pooler bruges i længden.

Så for mange er det ikke værd det, og huset som blev købt fordi det bliver behageligt, sejt osv. med egen pool ender ofte med en tom pool, der aldrig bruges.

Selvfølgelig er der folk, der bruger dem, men jeg vil sige, at de er i mindretal.

Hydraulik er jo effektivt og kan løfte det meste, og med slangebrudsventiler kan man også få sikkerhed, så det ikke klapper sammen som en stor musefælde, hvis noget går i stykker.

MrJay
Her er nogle idéer:

1. Gym eller træningsrum: Da poolområder ofte har et åbent rum, kan det være perfekt til et hjemme-gym.

2. Hjemmebiograf: Den tidligere pools akustik kan gøre det til et interessant sted for en hjemmebiograf.

3. Drivhus eller havestue: Med rigtig belysning kan du dyrke planter eller blomster året rundt.

Hvis du beslutter dig for at bygge din indendørspool om, skal du sørge for at tætne og isolere bunden ordentligt, så der ikke opstår fugtproblemer i fremtiden.

Der findes løfteborde til industrielt brug, som kan klare mere end 450 kg. Problemet bliver snarere at få plads med bordet under gulvet, lave en løsning, der giver et godt gulv i oprejst position og at få bordet i præcis vater hver gang.
Der findes borde, som har en ekstra bordplade, der både beskytter dugen og fungerer som spisebord, hvis man vil gøre det lidt enklere.

A AG A sagde:
Vær sød! Sørg bare for, at det er nemt at genoprette poolen. Det gør ondt i mit hjerte, når folk ødelægger noget så vidunderligt som en indendørs pool i et 70'er hus.
Nej da, tanken om at renovere den er ikke helt opgivet. Men det er sjovt med nye idéer også. På en eller anden måde kan jeg nok udnytte den, selv hvis det skal blive en kælder med tv-hjørne. Den er jo alligevel 28kvm, så det er en stue med dårlig loftshøjde 😅

Unikt namn
E el_ias sagde:
Har I andre sjove ideer til, hvad man kan gøre, så må I gerne droppe dem her.
Lav et boldhav!
Se bare hvor glad man bliver, og 0% risiko for fugtproblemer. 🙃
Glad dreng leger i et bollhav fyldt med farverige plastkugler på græsunderlag.

• Elsker
AG A
  • Laddar…
E el_ias sagde:
Hej alle sammen, spekulerer på ideer, da vi sandsynligvis skal bygge vores indendørs pool om.
Jeg havde en idé om at anbringe et billardbord i poolen, som kan hæves op fra gulvet ved et tryk på en knap. Er der nogen, der har en god idé til en elektrisk elevator, der kan løfte bordet 80-90 cm op lige? Et billardbord vejer omkring 450 kg, så det skal være noget, der er stærkt og helst lyddæmpet.
Har I andre sjove idéer til, hvad man kan gøre, så del dem her.
Poolen er en klassisk 70'er beton pool på 8x3,5 m og mellem 1,80x1,20 m dyb.
E el_ias sagde:
Hej alle sammen, spekulerer på ideer, da vi sandsynligvis skal bygge vores indendørs pool om.
Jeg havde en idé om at anbringe et billardbord i poolen, som kan hæves op fra gulvet ved et tryk på en knap. Er der nogen, der har en god idé til en elektrisk elevator, der kan løfte bordet 80-90 cm op lige? Et billardbord vejer omkring 450 kg, så det skal være noget, der er stærkt og helst lyddæmpet.
Har I andre sjove idéer til, hvad man kan gøre, så del dem her.
Poolen er en klassisk 70'er beton pool på 8x3,5 m og mellem 1,80x1,20 m dyb.
Vi lavede poolen om til dagligstue for 20 år siden, da vi købte huset, var poolen utæt, og en pooldug var installeret.

Vi havde hjørnesofa og bord, vægmonteret fjernsyn og nyt gulv samt liggende hvidmalet træpanel på poolvæggene.
På de gamle klinker i jordplanet blev der lagt et nyt gulv, og en brændeovn blev installeret, og bag brændeovnen blev der muret en fondstenvæg op som brandsikring.
Vi havde også et musikanlæg på jordplanet. Og en siddegruppe.
Doble åbningsbare glaspartier og vindue. Loftshøjden fra poolbunden blev 380 cm, så det var luftigt.
Vi var meget tilfredse med resultatet.

• Synes
el_ias
  • Laddar…
Z z_bumbi sagde:
Der findes løfteborde til industriel brug, der kan klare mere end 450 kg. Problemet bliver snarere at få plads til bordet under gulvet, lave en løsning der giver et godt gulv i ophævet position og at få bordet i præcis vater hver gang..
Der findes borde, der har en ekstra bordplade, som både beskytter dugen og fungerer som spisebord, hvis man vil gøre det lidt enklere.
Jeg tænkte også straks på løftebord eller billyft. Hvis det kun skal løftes 80-90 cm, kan en såkaldt lavløft være interessant. De plejer at løfte ca. 100 cm. TS, google på "lakløft" og "løftebord". Om det bliver "skottrakt" ved jeg ikke rigtigt. Superstille er de jo ikke heller, men det tager jo ikke så lang tid at løfte/sænke, så jeg ved ikke, om det er så problematisk...

Ellers er det vel både mere stille og billigere med en modvægt, som nogen nævnte, og et reb som du hejser bordet op/ned med.

Jeg forestiller mig, at du tænker at have gulv i hele rummet i niveau med poolens overkant og at det kun er det nedfældede billardbord, der bruger poolområdet, korrekt? Hvis det er problematisk at få det i vater, måske kan du hejse bordet over gulvniveauet, derefter folde nogle robuste bjælker ud, som du har fastgjort til regelstammen til omkringliggende gulv, og derefter sænke bordet igen på disse.

• Synes
Nyfniken
  • Laddar…
Nu hvis jeg husker rigtigt, så er modvægten ikke ligeså meget som maksimal lasten
Men jeg kan ikke huske præcist. Det er nogle år siden jeg studerede...

En form for løftebord er vel, hvad der er den bedste løsning. Stille? nja, ikke så vigtigt. En hydraulisk elevator kan man placere maskinrummet, hvor det ikke forstyrrer. Ulempen er, at du ikke kan undgå skinnerne.
En wireelevator bliver endnu mere besværlig... Og endnu mere synlig. Eftersom wirerne skal være over elevatoren. Modvægten er det mindste problem.
Motoren skal være i direkte forbindelse med elevatoren. Saxeløft burde nok være det bedste. Vægten er egentlig ikke noget kæmpe problem.

C Ca5M5G sagde:
Vi lavede om poolen til stue for 20 år siden, da vi købte huset var poolen utæt og en poolduk var installeret.

Havde hjørnesofa og bord, væghængt tv og nyt gulv og liggende hvidmalet træpanel på poolvæggene.
På de gamle klinker i stueplanet blev der lagt et nyt gulv og en brændeovn blev installeret og bag brændeovnen blev der muret en fondtegelvæg op som brandsikring.
Havde også et musikanlæg på stueplanet. Og en siddegruppe.
Dobbelt åbne glaspartier og vinduer. Loftshøjden fra poolbunden blev 380 cm så det var luftigt.
Vi var meget tilfredse med resultatet.
Hej dette lød meget interessant. Vi har for nylig købt et hus hvor der har været indendørs pool. Vandet er tappet ud. Der er bygget et gulv over. I hulrummet under gulvet står affugtere tændt døgnet rundt udover at der er monteret eps system for at holde fugt ude. Vi kommer aldrig til at benytte dette til pool og overvejer derfor mulige alternativer. Er det muligt at høre hvad I fyldte poolen med og hvordan I derefter etablerede gulv over :-)?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.