Hej,

Jeg har fældet en asp og har omkring en milliard tykkere grene til rådighed (8 - 20 cm i diameter) og har til hensigt at bruge så meget af det som muligt til at bygge børnene en træhytte i en af skovlunde i stedet for at løbe hen til nærmeste byggemarked og købe trykimprægneret.

Det, der slår mig, er naturligvis tanken om, at det bør/skal rådskyddes eller på anden måde behandles. Det, jeg undrer mig over, er således:

Nogen, der har sådanne erfaringer?

Nogen, der ved, om det er good enough at smøre produkt X (hvad X er, modtages gerne tips på, en busfuld linolie er hvad jeg ellers havde tænkt mig at bruge) når alting er bygget og klar, eller bør det påføres først, hvis man har fjernet aspens "bark"?

Anden input?

Tak for din tid :)

Behøves ingen behandling. Børnene er blevet trætte af den, inden den falder sammen.

• Synes
Davion og 2 andre
  • Laddar…
A AndersS sagde:
Behøves ingen behandling. Børnene er blevet trætte af den, før den falder sammen.
Fair point! Men den måske kan give visuel glæde, sjovt hvis den ikke ser ud som en tarmtømning efter 3 år alligevel ;)

Den vil holde næsten lige så lang tid som hvis du havde brugt stærkt imprægneret træ. Der er absolut ingen grund til det i en træhytte! Imprægneret bruges med fordel nær jorden eller i meget fugtige miljøer.

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Den kommer holde næsten lige så lang tid som hvis du havde brugt grimt imprægneret træ. Der er absolut ingen grund til det i en træhytte! Imprægneret bruges med fordel tæt på jorden eller i meget fugtige miljøer.
Godt :) Tak!

Bark dine kviste så de tørrer, så holder det hele dine børns barndom.
Protte

• Synes
Davion
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.