Bor i et træhus bygget i slutningen af 70'erne. Har et rum på overetagen, som jeg tænkte at indrette med en træningshjørne.
Totalt handler det om ca 250 kg fordelt på vægte og tilbehør. Derefter kommer den, der træner, sig ca 100 kg. Det, jeg er bekymret for, er, at det bliver meget belastning på et lille areal, når man fx træner squats.
EKSEMPEL: Siger man at man læsser på 160 kg og selv vejer 100kg.
Mit spørgsmål er, om man tør belaste overetagen med dette?
Forstår, at det næsten er umuligt at svare på uden tegninger, men lyder det helt vanvittigt? Tror bjælkelaget er 45x 220mm. Rummet er 3,5 m x 4m
Mvh
Daniel
Totalt handler det om ca 250 kg fordelt på vægte og tilbehør. Derefter kommer den, der træner, sig ca 100 kg. Det, jeg er bekymret for, er, at det bliver meget belastning på et lille areal, når man fx træner squats.
EKSEMPEL: Siger man at man læsser på 160 kg og selv vejer 100kg.
Mit spørgsmål er, om man tør belaste overetagen med dette?
Forstår, at det næsten er umuligt at svare på uden tegninger, men lyder det helt vanvittigt? Tror bjælkelaget er 45x 220mm. Rummet er 3,5 m x 4m
Mvh
Daniel
Det går vel altid at lave et "løftegulv" som fordeler belastningen for at undgå punktbelastning. Jeg tror ikke, at bjælkelaget er det store problem, men måske tager gulvet skade.
Gulv-skum, reglar 45x45 og så noget plademateriale ovenpå det?
Selvfølgelig, det bliver lidt hævet, men giver jo desuden fordelen, at man beskytter gulvet fra tabte vægte osv.
Gulv-skum, reglar 45x45 og så noget plademateriale ovenpå det?
Selvfølgelig, det bliver lidt hævet, men giver jo desuden fordelen, at man beskytter gulvet fra tabte vægte osv.
Administrator
· Skåne
· 8 353 indlæg
Klik her for at svare