Hej,

Første indlæg for mig. Muligt at svaret findes her et sted, men jeg finder intet. Håber på, at nogen handy person kan guide mig.
Garage skal bygges om til opbevaringsrum (og beboelse ud over opbevaringsrummet), og den gamle udtjente port skal væk, og åbningen bygges til. Dør findes allerede ved siden af.
Jeg ved, at det skal rules med cc60, vindpap, sømmeliste, panel og så på indersiden: isolering, dampspærre, mdf og gips. Jeg forstår bare ikke, hvad jeg skal lave reglen af, så "syllen" ikke kommer til at ligge direkte mod et fugtigt betongulv? Er det nok at lægge tagpap mellem gulv og træregel, eller bør man bruge en metalregel og så en træregel indeni metalreglen. Hvordan fæstner jeg en regel mod betongulvet? Speciel skrue, eller kan det bare limes. Jeg vil bygge ordentligt, men ikke nogen overkurs. Skal man sømme rammen fast i overkanten og i siderne, eller går det lige så godt at skrue? Tænker, at det burde være en smagssag.
Generelle tips om, hvordan jeg skal gå til værks? Noget særligt trin jeg bør gøre først?
Taknemmelig for gode råd, men hvis nogen tænker, at jeg måske bør hyre en tømrer, så har jeg desværre ikke råd til det i disse tider :confused:.

Ja præcis sådan! Tak - så er jeg med på, at ramme ikke behøves, da den allerede findes, undtagen selve bunden. Ser at han lægger noget under træreglen først - det kan jeg spørge om på en trælast. Tænk at det altid føles så enkelt og selvfølgeligt, når man har svaret :giggle:

• Synes
BjörnNelson
  • Laddar…
Probi Probi sagde:
Ja præcis sådan! Tak - så er jeg med på at ramme ikke er nødvendig da den allerede findes bortset fra selve bunden. Ser at han lægger noget under træreglen først - det kan jeg spørge om i en tømmerhandel.
Tænk at det altid føles så enkelt og selvfølgelig når man har svaret :giggle:
Held og lykke!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.