Hej allesammen, skal bygge en garage/opbevaringsrum, der vil stå mod en eksisterende støttemur på to sider, i ca. 600 mm højde. Hvordan ville I bygge det?

Jeg tænker sådan her:
- Støber en betonplade direkte mod støttemuren og sætter kant-elementer på de andre sider. Eller skal jeg sætte kant-elementer også mod støttemuren?
- Murer ydervægge op med letklinker mod støttemuren, over støttemuren bygges træregler og træpanel.

Det, jeg dog ikke helt ved, hvordan jeg skal løse, er, hvordan jeg skal få det tæt mellem støttemuren og letklinkeren. Normalt pudser man og sætter dræneringsplader, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal løse det mod en eksisterende støttemur, som jeg helst ikke flytter. Hvordan ville I gøre det? Det skal jo være tæt mellem støttemur og bygning.
 
  • En person arbejder på en byggeplads ved siden af ​​en træbeklædt bygning. En mur og grusområde kan ses i forgrunden.
Støb mod eksisterende l-støtte.
Friturets regelvæg kan du bygge på l-støtten.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.