Skal skifte facade til sommer, og planen er at efterisolere med en vestkystplade udenpå den gamle facade.
Det jeg har overvejet er, om det kan være smart at bygge en f.eks. 45x70 i underkanten af facadevæggen for i fremtiden at have et godt fæste til terrassebyggeri m.m.
Godt eller dårligt??

Bump...

Hum... Jeg vil nok anbefale ikke at bygge terrassen sammen med huset...
man vil ikke risikere, at der står vand mod facaden, nej man bør nok have god luftudskiftning mellem terrasse og facade.
Det er bedre at støbe og lade terrassen leve sit eget liv... :-)

Altanen er tænkt at fungere som carport også (har hus med kælder i terræn). Så det bliver nok pæle også, men er det bedre at lægge bæringen udenpå facaden? sender med et billede som måske forklarer bedre...

• Tværsnit af en husvæg med lagdelt struktur: gammel panel, isolering, ny panel, bærline til altan og naturstensgrund.
Mohha sagde:
Altanen er tænkt til også at fungere som carport (har hus med kælder i skråning). Så det bliver nok også med fundamenter, men er det bedre at placere bærelinjen uden på facaden? sender med et billede som måske forklarer bedre...
Ifølge din tegning og carport under. Nej, men det er jo kun med den info, man har fra tegningen.

Det føles mere solidt, hvis du bolter den fast i muren med stolpeværk ned til fast punkt. Sådan som jeg ser det, hvis du overvejer den variant, må altandøren jo sidde meget højt?

Ja, det ville blive et eller to trappetrin ned til terrassegulvet, hvis man boltrede det fast i grunden...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.