Ved godt, at der findes et poolforum, men dette henvender sig mere til byggeteknik end poolhåndtering.
Jeg har brug for at få det jævnt og lige under poolen. Kan man bygge en terrasse eller skal man oprette et skelet og fylde med sand? Hvordan får jeg det lige i så fald?
Poolen er 3.60m og rummer 8000L. En del vægt altså...
Jeg har brug for at få det jævnt og lige under poolen. Kan man bygge en terrasse eller skal man oprette et skelet og fylde med sand? Hvordan får jeg det lige i så fald?
Poolen er 3.60m og rummer 8000L. En del vægt altså...
Vi har sat vores pool på almindelige betonfliser. Eftersom vi har en plastpool med stålrørsstativ har vi lagt flamingo på fliserne og derefter en presenning på det, inden vi stillede poolen på. Det er mere behageligt at hoppe og lege i poolen, når den står på noget, der er lidt blødt. Den rummer ca. 21 kubikmeter.
Mark = Morænebakke
Isolere pool nedefra gør lidt for varmen, derimod kan det være rart, at det er blødt. Fordampningen sker opad, og det er der, man skal isolere, dog en interessant løsning med plader.
Hmm, hvor mange har man brug for på 4x4 meter tror? Uanset skal det ligge lige, og det er der, jeg har problemer med at få alt lige...
Isolere pool nedefra gør lidt for varmen, derimod kan det være rart, at det er blødt. Fordampningen sker opad, og det er der, man skal isolere, dog en interessant løsning med plader.
Hmm, hvor mange har man brug for på 4x4 meter tror? Uanset skal det ligge lige, og det er der, jeg har problemer med at få alt lige...
Jeg husker mit vildmarksbad, jeg stod ude i haven med bilen parkeret på tomgang for at få lys, havde kørt en traktorfuld med blandet grus/jord som jeg først udjævnede og vatrerede ind i den rette størrelse for badet, dvs. nogen kvm.
Derefter trin to, jordfuld trillebør og rulle den frem og tilbage for at pakke materialet hårdere..
Rive til og måle med vaterpas igen!
Trin tre, trampe omkring på hælene med træsko på for at få jorden endnu mere pakket, inden jeg rev det til igen..
Konklusionen af dette er, at jeg endnu ikke har behøvet at justere mit bad noget særligt efter mange år, dog lagde jeg et par(3-4) planker under, før jeg stillede badet der!
Jeg kan dybt anbefale træsko størrelse 43..
Derefter trin to, jordfuld trillebør og rulle den frem og tilbage for at pakke materialet hårdere..
Rive til og måle med vaterpas igen!
Trin tre, trampe omkring på hælene med træsko på for at få jorden endnu mere pakket, inden jeg rev det til igen..
Konklusionen af dette er, at jeg endnu ikke har behøvet at justere mit bad noget særligt efter mange år, dog lagde jeg et par(3-4) planker under, før jeg stillede badet der!
Jeg kan dybt anbefale træsko størrelse 43..
Gammel tråd, men jeg sidder i præcis samme situation, bortset fra underlaget som er grus, der har ligget i flere år og skal være ret godt pakket. Samme grusbund som fritidshuset står på.Z ZeroX66 sagde:Mark = Morænebakke
At isolere poolen nedenfra har ikke meget effekt på varmen, men det kan være rart at det er blødt. Fordampning sker opad, og det er der man skal isolere, men en interessant løsning med plader.
Hmm, hvor mange tror du, man skal bruge til 4x4 meter? Uanset hvad, skal det ligge lige, og det er der, jeg har problemer med at få alt lige...
Jeg har overvejet at støbe en plade, men har indset hvor meget beton der kræves...
Hvordan løste du dit problem, og blev det godt, tror du?
Klik her for at svare