Hej! Jeg er ny på dette forum og ved ikke, om jeg skriver i den rigtige afdeling, men jeg håber, I kan hjælpe mig. Har for nylig købt en villa i Göteborg og skal snart flytte ind. Overvejer at gøre en del ved villaen og har virkelig brug for hjælp, dvs. retningslinjer, derfor vil jeg nok ofte vende tilbage til dette forum. I dag sad jeg og fik ideen at bygge en betonaltan på 24 kvm, men jeg kan ikke finde nogen information nogen steder om, hvordan man skal beregne, hvor meget materiale jeg har brug for. Jeg ved, at man skal bruge makadam, fiberdug, sam beton, men kan ikke afgøre, hvordan man beregner, hvor meget man har brug for. Beregnede på denne måde. 6m x 4m = 24 kvm, hvis jeg laver pladen 10 cm tyk, bliver det i kubik 2,4. Så er spørgsmålet, hvor mange kubik/kilo makadam man skal have, hvor meget cement, grus. Hvordan beregner man dette? Derefter, hvis nogen kan give tips om billigt materiale i Göteborg området, billig leje af betonblander ønskværdigt. Byggmax og sådan nogle butikker er måske ikke billigst i længden at handle fra, eller hvad siger I. Taknemmelig for svar!