Hej!
Jeg vil have et badebassin i haven med målene 2x1x0.8m. Jeg vil bruge en blå presenning som liner og gamle tæpper osv. som linermåtte. Jeg havde tænkt mig masonit som væg. Det er let at håndtere og ikke så tungt. Men jeg vil have en ramme af jernrør. Materialet til den vil jeg købe hos en skrothandler. Jeg har kigget på de gule sider, men har ikke haft held. 8 knuder eller koblinger, 4 ca. 2-meter rør og 4 ca. 1-meter rør. Hvor kan man købe sådan noget billigt? Jeg er en ret svag dame og kan ikke holde til tunge materialer. Boremaskinen er også for tung.
Kan man save i letbeton med en almindelig sav?
Jeg vil have et badebassin i haven med målene 2x1x0.8m. Jeg vil bruge en blå presenning som liner og gamle tæpper osv. som linermåtte. Jeg havde tænkt mig masonit som væg. Det er let at håndtere og ikke så tungt. Men jeg vil have en ramme af jernrør. Materialet til den vil jeg købe hos en skrothandler. Jeg har kigget på de gule sider, men har ikke haft held. 8 knuder eller koblinger, 4 ca. 2-meter rør og 4 ca. 1-meter rør. Hvor kan man købe sådan noget billigt? Jeg er en ret svag dame og kan ikke holde til tunge materialer. Boremaskinen er også for tung.
Kan man save i letbeton med en almindelig sav?
Der findes specielle håndsave til letbeton, en almindelig fukssvans slides nok for hurtigt.
Masonit er ikke at anbefale til din badekar, da du vil have ca. 1500 kg vand i den. Masonit er simpelthen ikke stærkt nok til at holde til trykket.
Knuder og koblinger til rørbyggeri findes f.eks. hos jula.
Masonit er ikke at anbefale til din badekar, da du vil have ca. 1500 kg vand i den. Masonit er simpelthen ikke stærkt nok til at holde til trykket.
Knuder og koblinger til rørbyggeri findes f.eks. hos jula.
Tak for tipset med Jula. Men hvis du forestiller dig en opstilling af jernrør, tror jeg, at man kan bruge robust masonit for at få en glat overflade. Jeg skal bare save i to lettbetongblokke, så jeg ofrer en fukssvans. Desuden så jeg i byen en stor armeret plastiksæk til byggerier og sådan. I den rette dimension til et badekar. Jeg tog et tel.nr Safesack 043554933. Jeg er fyldt med håb og glæder mig til at shoppe løs hos Jula.
Klik her for at svare