Jeg er ved at renovere en villa fra 79. Villaen har betonplade og har haft flydende gulv. I en del af huset har indervæggens syld stået direkte på betonpladen, men næsten overalt har indervæggens syld stået på det flydende gulvs gulvspånplade.
Nu spekulerer jeg på, om jeg kan stille de nye indervægge på det flydende gulvs gulvspånplade? Der skal også ind gulvvarme i gulvspånpladerne, hvis det nu spiller nogen rolle.
Nu spekulerer jeg på, om jeg kan stille de nye indervægge på det flydende gulvs gulvspånplade? Der skal også ind gulvvarme i gulvspånpladerne, hvis det nu spiller nogen rolle.
Bump
Præcis, eller rettere sagt, sådan har det set ud tidligere. Tænkte nok fortsætte med det, hvis det er muligtBirgitS sagde:
Jeg tænker betonplade, celleplast, gulvspån 22mm med i frest gulvvarme, 12mm gulvspån, vinylklik
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,184 indlæg
Jeg tror, at hvis man stiller indvendige vægge på gulvspånplader, så er pladerne ikke længere flydende, men fastlåste. Det bør også være muligt at fortsætte med at gøre sådan. Men du skal vel ikke have gulvvarme under indervæggene, men hvert rum bør jo have sin egen sløjfe.
Jeg tænker, at visse rum måske deler slange. F.eks. 2 soveværelser og et kontor, der er på samme gavl, deler slange.BirgitS sagde:
Hvordan påvirker det, hvis slangen går under væggen?
Tænker, at man måske ikke behøver at fastgøre syllen i gulvspånet?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,184 indlæg
Det er jo mindre godt den dag, ingen bor i soveværelserne længere, og man derfor vil holde 16 grader i dem om vinteren for at spare penge, mens kontoret stadig bruges, og man dér vil have 20 grader.M mattiasohult sagde:
måske det, men det føles som at man sparer den omkostning ved ikke at skulle anskaffe 2 ekstra rumgivere, større fordeler, ekstra slange osv.BirgitS sagde:
Nogen anden der har nogen tanke om dette?
Har du prøvet at gå på en sådan løsning? Føles for mig som det kunne føles mærkeligt, men har aldrig prøvet.M mattiasohult sagde:
Nej ikke detB BosseHansson sagde:
Tidligere gulvet var som sagt betonplade, cellplast, 22mm gulvspån, laminatgulv
Synes at det burde være det samme, hvis man lægger et 12mm gulvspån på det
Nogen?
Klik her for at svare