Jeg skal dele et soveværelse, så det bliver til to mindre soveværelser.

Har tænkt mig at bygge væggen med stålregel og enkel gips med isolering imellem. Skal også trække fiber ned i væggen, så det er i begge værelser bagefter.

Jeg har tænkt mig at save det eksisterende gulv op, hvor den nye væg kommer. Ny dør til det ekstra værelse vil blive placeret i den allerede eksisterende vægdel. Skal bare sætte nogle træregler der.

Men problemet er, at jeg vil sætte den nye væg, hvor der ikke er nogen regel i de eksisterende vægge eller i loftet (den havner altså mellem regler). Hvordan skal jeg fastgøre mit regelsæt til den nye væg på en passende måde? Mollypløkke? Andet?

Nogle tips til dåser, der passer godt med en nedfældet fiberstikdåse med 2 stik?

Tak på forhånd!

Forsøg at finde reglarne i loftet, som så bliver tværgående, og fæst dem der. Hvordan du fæster i den eksisterende væg er vel mere besværligt, hvis det ikke er kortlat. Er det gips+OSB? I så fald burde det være tilstrækkeligt at lime plåtregel mod eventuel gipsskive og samtidig skrue det fast i OSB, men nogen mere erfaren må nok bekræfte, om det er good enough!

tagreglerne ligger på samme led som væggen skal bygges, så rammer ingen regel nogen steder. Kan dog komme op på loftet og måske få til en regel der, når jeg tænker efter. Væggene er bare enkelgips på pladeregel. så hvis jeg skal have en regel der, skal man rode lidt.

Men det er jo træbjælkelag (det er på overetagen, at væggen skal være), så nedad burde jeg kunne fastgøre uden regel i gulvet, og hvis jeg kan få en regel fra loftet, så har jeg jo også ovenpå. det måske er nok?

N neoeip sagde:
tagreglarne ligger på samme led som væggen skal bygges, så rammer ingen regel nogen steder. Kan dog komme op på loftet og måske få til en regel der når jeg tænker efter. Væggene er kun enkelgips på stålregel, så skal jeg have en regel der, skal man rode lidt.

Men det er jo trægulvbjælkelag (det er på overetagen, hvor væggen skal være), så nedad burde jeg kunne fastgøre uden regel i gulvet, og hvis jeg kan få en regel deroppe fra loftet, har jeg jo også oppefra. Det burde måske være nok?
Tankevridet angående tagreglarne. :) Men ja, kan du snige nogle kortlimmer ned fra loftet, burde du få god stabilitet. Lim gulvreglen og skru i gulvspånet, så burde det sidde som en smæk. PL400 eller TEC7 burde fungere rigtig godt til både væg og gulv.

Må jeg spørge, hvorfor du vælger stål, lydisolering? Har ingen større erfaring med stålregler, da jeg kun har bygget et badeværelse i kælderen. Men der kørte jeg cc30 med 70 regler, dog oplevede jeg, at væggen ikke blev lige så stiv som med træ. Imod ydervæggen blev det rigtig godt, men i den fritstående væg blev jeg ikke tilfreds..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.