13,740 læst ·
32 svar
14k læst
32 svar
Bygge nyt mellemgulv. Pris?
Ja altså jeg er vel mest ude efter priser mellem tommelfinger og pegefinger. Så jeg har noget at gå ud fra når jeg kontakter snedkere. De kunne have sagt 100000 kr eller 10000 kr og jeg ville bare have nikket for jeg har virkelig ingen anelse.
Ville også gætte på at det kan blive billigt hvis alt går rigtigt og meget dyrt hvis der er ting der driller. Hvad kan der være af "dødsproblemer" i et arbejde som dette?
Ville også gætte på at det kan blive billigt hvis alt går rigtigt og meget dyrt hvis der er ting der driller. Hvad kan der være af "dødsproblemer" i et arbejde som dette?
Har du mulighed for at give os lidt flere forudsætninger (fx spændvidder/længde på gulvstrøer) og gerne også nogle billeder, så kan der komme mere konkrete svar. Også andre forudsætninger, som fx hvad der skal være for tag nedenunder, gulv ovenover, skal der trækkes el eller VVS i bjælkelaget osv.
det vigtigste er at se hvordan det ser ud.S Seet sagde:Ja altså jeg er vel mest ude efter priser mellem tommelfinger og pegefinger. Så jeg har noget at gå ud fra, når jeg kontakter snedkere. De kunne have sagt 100000 kr eller 10000 kr og jeg ville bare have stået og nikket, for jeg har virkelig overhovedet ingen anelse.
Jeg ville også gætte på, at det kan blive billigt, hvis alt går rigtigt, og meget dyrt, hvis der er ting, der driller. Hvad kan der være for "dødproblemer" i et arbejde som dette?
problemer opstår, når du har åbnet op og ser om fx "bjælkerne" skal udskiftes.
eller at fugten har kravlet væk eller ind i dine vægge
Jeg har desværre ikke mulighed for at give så meget mere information, da jeg ikke har købt huset endnu. Det eneste, der er sikkert, er at alt, alt, alt, materiale på ca. 9m2 skal fjernes. Det skal altså blive et stort hul i hele køkkenet. Der må ikke være tilbage en smule af det gamle på grund af svampen, så både bjælker og reglar skal nok skiftes, skulle jeg tro. Eller sidder bjælkerne mere spredt end 3m?
VVS og el kan tilkomme, mest sandsynligt VVS i hvert fald. Men mest interesseret i, hvad det koster fra tømreren.
VVS og el kan tilkomme, mest sandsynligt VVS i hvert fald. Men mest interesseret i, hvad det koster fra tømreren.
og så afbryder vi, indtil du har huset.S Seet sagde:Jeg har desværre ikke mulighed for at give så meget mere information, da jeg ikke har købt huset endnu. Det eneste der er sikkert er, at alt, alt, alt materiale på ca. 9m2 skal væk. Det skal altså blive et stort hul i hele køkkenet. Der må ikke være noget tilbage af det gamle på grund af svampen, så både bjælker og regler skal nok skiftes. Eller sidder bjælkerne mere glesende end 3m?
VVS og el kan komme til, højst sandsynligt VVS i hvert fald. Men mest interesseret i, hvad det koster af snedkeren.
du måske får ikke prisen ned til, hvad du mener det er værd.
timepris tømrer = 500krS Seet sagde:Jeg har desværre ikke mulighed for at give så meget mere information, da jeg ikke har købt huset endnu. Det eneste, der er sikkert, er, at alt, alt, alt, materiale på ca. 9m2 skal væk. Det skal altså blive et stort hul i hele køkkenet. Der må ikke være et spor tilbage af det gamle på grund af svampen, så både bjælker og regler skal nok udskiftes, ville jeg tro. Eller sidder bjælker sjældnere end 3m?
VVS og el kan tilkomme, mest sandsynligt VVS i hvert fald. Men mest interesseret i, hvad det koster hos tømreren.
enhedstid bjælkelag = 2
kvm = 10
omkostning = 500*2*10=10 000kr ekskl. nedrivning og materialer
lavt beregnet