Hej!
Jeg er ved at undersøge, hvordan jeg nemt kan bygge en chin-up-stativ derhjemme.
Det jeg har tænkt på er det simpleste muligt. To reglar/stolper på hver side samt et elforzinket stålrør 28mm lige igennem.

Mit spørgsmål er følgende, hvilken diameter bør disse reglar have, og hvor finder jeg dem? Hvordan får jeg dem bedst og nemmest muligt fast i jorden?

finder kun byggeregler til 95x95, og jeg tror ikke, de holder?

95x95 stående burde vel holde.

Skal stillingen være udendørs eller indendørs, fritstående eller forankret?

Stativet skal være udendørs stående i jorden. Så du tror, at 95x95 holder? det er betydelige kræfter, når man svinger sig op ad stangen. stativet skal være forankret i jorden (eller hvad mener du med fritstående) (chinsstangen skal være stabil og ikke bevæge sig)

95x95 holder.

Skal disse i så fald støbes fast, og hvordan gør jeg dette?

Afhængig af stillingens højde og din vægt, kan du også have brug for skråstivere, hvis stillingen skal være helt stabil. En anden måde er at bruge fire plinte/stolper.

Fungerer det med jordskruen til 95x95 plinte? Det står, at diameteren er på 70mm.. Og hvordan skruer jeg denne ned i jorden? mange spørgsmål nu..;)

Eller hvordan ville det fungere, hvis man gravede et hul, trykkede en pæl ned med beton og fyldte op med grus?

Det svage led vil sandsynligvis blive forankringen i jorden.
Støb solide stolper.

Synes stadig, det føles ustabilt med en plint, der stikker op, og som man skruer fast reglen i. Overvej at reglen skal være mindst 2,2m høj og derefter en jernstang over til næste regel, som selvfølgelig skal være i samme højde, holder det?

Stiffan sagde:
Synes stadig, at det føles ustabilt med en pæl, der stikker op, og som man skruer reglen fast i. Overvej, at reglen skal være mindst 2,2m høj og så en jernstang over til næste regel, som selvfølgelig også skal være i samme højde, holder det?
Sæt 4 stk. 700mm pæle ned i stedet og skru reglar mellem stolperne, derefter sætter du stangen i midten. Kan garantere, at dette bliver stabilt.

• Synes
PeterRafael
  • Laddar…
Eller gør sådan her:
Udendørs stolpestruktur med tværstang til gymnastik, placeret på en terrasse ved siden af en græsplæne og hegn.

• Synes
Col76 og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.