2,349 læst ·
2 svar
2k læst
2 svar
Byg vandtæt undertag til eksisterende altangulv
Nuværende plasttag forbinder ikke helt tæt til betonpillerne midt under altanen. Hvilket medfører, at vand på terrassegulvet finder ned og løber langs pillerne. Jeg leder efter en konstruktion, der maskerer pillerne nedenfra, så et nyt undertag med korrekt hældning (helst korrugeret tagplade) kan bygges op og forbinde til pillerne, så det bliver tæt. Hvilke løsninger er gangbare? Altanens mål er ca. 8 x 4,5 m med ståhøjde under, og antallet af betonpiller er 8 stk.
Hej!
Leder efter en lignende løsning, jeg har tænkt mig at bygge en carport med terrasse ovenpå 6,5 x 5m.
Som det ser ud nu med dræningen (hehe) planlægger jeg at skrue et pladetag under "terrassen" og eventuelt lægge yderligere et undertag til. Altså "spalte" f.eks. 70mm regel diagonalt, skrue den ene halvdel fast, så skrue pladetaget op nedefra, skrue den anden halvdel af reglen på, og derefter lægge undertaget.
Hvis man tager 70 eller 90mm og har en hældning på ca. 0,5mm pr. meter, er der nok plads til spots mellem loftet og pladen. Det jeg HELST ville have, er at have et pænt loft direkte under, men jeg tror det bliver svært at tætne med spots og strøm, og de fleste tage ser ud til at have "bukkede" kanter, hvilket ikke ser lige så pænt ud nedenunder, så lige nu hælder jeg til det første forslag, nu når jeg læser det. Så kan man bruge de samme brædder som på huset i samme hvide farve.
Dog bliver nedløbsrør osv. lidt tricky, jeg vil have 2 bærebjælker for hver 2,5m på ca. 40cm tror jeg, og jeg tror jeg kan nøjes med 170 eller 220 over 2,5m cc60cm. Det betyder, at jeg kan lave dræning ind mod midten, for jeg vil kun have en totalhøjde på 40cm + trægulv og undertag.
Så vil der blive et udhæng på et stykke, ved ikke hvordan jeg skal gøre det uden at have regler ovenpå bærelinjen, må nok tænke lidt mere over det. Pillerne må kun være ca. 4m ude.
Leder efter en lignende løsning, jeg har tænkt mig at bygge en carport med terrasse ovenpå 6,5 x 5m.
Som det ser ud nu med dræningen (hehe) planlægger jeg at skrue et pladetag under "terrassen" og eventuelt lægge yderligere et undertag til. Altså "spalte" f.eks. 70mm regel diagonalt, skrue den ene halvdel fast, så skrue pladetaget op nedefra, skrue den anden halvdel af reglen på, og derefter lægge undertaget.
Hvis man tager 70 eller 90mm og har en hældning på ca. 0,5mm pr. meter, er der nok plads til spots mellem loftet og pladen. Det jeg HELST ville have, er at have et pænt loft direkte under, men jeg tror det bliver svært at tætne med spots og strøm, og de fleste tage ser ud til at have "bukkede" kanter, hvilket ikke ser lige så pænt ud nedenunder, så lige nu hælder jeg til det første forslag, nu når jeg læser det. Så kan man bruge de samme brædder som på huset i samme hvide farve.
Dog bliver nedløbsrør osv. lidt tricky, jeg vil have 2 bærebjælker for hver 2,5m på ca. 40cm tror jeg, og jeg tror jeg kan nøjes med 170 eller 220 over 2,5m cc60cm. Det betyder, at jeg kan lave dræning ind mod midten, for jeg vil kun have en totalhøjde på 40cm + trægulv og undertag.
Så vil der blive et udhæng på et stykke, ved ikke hvordan jeg skal gøre det uden at have regler ovenpå bærelinjen, må nok tænke lidt mere over det. Pillerne må kun være ca. 4m ude.
Jeg tænkte noget lignende, men jeg tror, at forumet har fået mig på andre tanker, og det bliver et rigtigt tag som de har foreslået.B Beachboy72 sagde:Hej!
Leder efter en lignende løsning, har tænkt mig at bygge en Carport med terrasse ovenpå 6,5 x 5m,
Som det hælder nu med afløbningen (hehe) så tænker jeg at skrue et pladetag under "terrassen" og evt. regel videre for at lave et ekstra undertag.
Dvs "kløve" f.eks. 70mm regel diagonalt, skrue fast den ene halvdel, derefter skrue pladetaget nedefra, derefter skrue den anden halvdel af reglen fast og derefter undertag.
Hvis man tager 70 eller 90mm og har en hældning på ca 0,5mm per meter, så er der nok plads til spots mellem loftet og pladen.
Det jeg HELST ville, er at have et pænt loft direkte under, men jeg tror det bliver svært at tætne med spots og strøm, samt de fleste tage virker "bukkede" og det bliver ikke lige så pænt under, så jeg tror på det første forslag nu, når jeg læser det. Så kan man tage de samme brædder som på huset i samme hvide farve.
Derimod nedløbsrør osv. bliver lidt tricky, jeg vil have 2 st bærere hver 2,5m på ca 40cm tror jeg, og jeg tror jeg klarer mig med 170 eller 220 over 2,5m cc60cm. Det betyder, at jeg kan tage afløbningen ind mod midten, for jeg vil kun have en totalhøjde på 40cm + terrasse og undertag.
Så bliver det et udhæng på et stykke, jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det uden at have regler ovenpå bæreren, jeg må nok tænke mere der. Stolperne må kun være ca 4m ud.
Så ved man, at det er tæt, og man kan varmeisolere det hele i fremtiden, hvis man skulle have lyst.
Edit: troede det var min tråd du skrev i
Klik her for at svare