8,553 læst ·
16 svar
9k læst
16 svar
Byg tynd indervæg med "spejle"?
Side 1 af 2
Jeg er begyndt på et projekt med at bygge et walk-in-closet i soveværelset. Der kommer til at blive en væg, der ligner den på billedet nedenfor. For at spare plads vil jeg bygge væggen så tynd som muligt, og den kommer heller ikke til at bære nogen hylder eller lignende.
Kan jeg klare mig med 45x45 reglar og 13mm gips? Jeg vil gerne opnå et lignende udseende som billedet nedenfor, men jeg er usikker på, hvad jeg skal bruge for træ til "speglerne"? Jeg overvejede at købe regel, 28x70mm, men det føles lidt for bredt med 70mm?
Hvor store synes I, hver spejl skal være?
Den nye væg bliver 207cm lang, og loftshøjden er 240cm.

Kan jeg klare mig med 45x45 reglar og 13mm gips? Jeg vil gerne opnå et lignende udseende som billedet nedenfor, men jeg er usikker på, hvad jeg skal bruge for træ til "speglerne"? Jeg overvejede at købe regel, 28x70mm, men det føles lidt for bredt med 70mm?
Hvor store synes I, hver spejl skal være?
Den nye væg bliver 207cm lang, og loftshøjden er 240cm.

Hvad tror I om 21x69? https://www.byggmax.se/21x69-planhyvlad-furu-p08321069 Ville hellere have typisk almindelig listhøjde på spejlene. Findes det? For det skal se flot ud langs gulvet, hvor resten af rummet vil have almindelige lister, men denne væg vil have spejlet som "gulvlist".
Lidt uklart om du skal opsætte en væg, eller om listerne skal være det eneste, der bærer væggen?J jockebq sagde:
Skal du opsætte med 45x45, derefter på med snedkerfiner, og bagefter sømme den planhøvlede fast, så kan du uden problemer gå ned til 15x69 eller endda 12x69, hvis du vil.
Jeg ville have opsat en 45x45 væg og pladebeklædt med gips på indersiden og derefter snedkerfiner på ydersiden. Afsluttet med at skyde og lime det planhøvlede 15x69 fast.
Jeg skipper snickeriplywood, jeg har ikke brug for den "træeffekten".
Så tanken er at bygge en normal indvendig væg med 45x45 og 13mm gips på begge sider. Derefter skal jeg fastgøre listerne i reglarne (jeg kører samme cc på reglarne som listerne for at have noget at fastgøre i).
Tænkte at skrue listerne fast og så spartle skruernes hoveder, så det bliver helt jævnt. Har ingen sømpistol.
Så tanken er at bygge en normal indvendig væg med 45x45 og 13mm gips på begge sider. Derefter skal jeg fastgøre listerne i reglarne (jeg kører samme cc på reglarne som listerne for at have noget at fastgøre i).
Tænkte at skrue listerne fast og så spartle skruernes hoveder, så det bliver helt jævnt. Har ingen sømpistol.
Du gør som du vil selvfølgelig, men det bliver nok mindre arbejde at bytte gipsen ud med plywood på den ene side. Gipsar du så skal du jo spartle det jævnt i pladesamlingerne.J jockebq sagde:Jeg springer snickeriplywood over, jeg behøver ikke få den "træeffekten".
Så tanken er at bygge en normal indervæg med 45x45 og 13mm gips på begge sider. Derefter skal jeg fastgøre listerne i reglarne (jeg kører samme cc på reglarne som listerne for at have noget at fastgøre i).
Tænkte købe 2 stk. 1200mm brede gipsplader da væggen er 2070mm lang. Da rækker det vel, at jeg kapper begge plader og kun efterlader en fasing til kantbåndet. Så bliver det jo en tynd samling som dækkes af det 69mm brede høvlede?
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Måske off topic, men jeg synes, at det ville være nemmere, pænere og mere praktisk med skydedøre foran garderobehylderne og -bøjlerne.
De tager også meget mindre plads end din gå-ind-garderobe med en smal gang ind.
Og skydedøre kan du jo få i mange, mange udførelser, som burde passe til alle smage.
https://www.skanskabyggvaror.se/search?q=skjutdörrar
De tager også meget mindre plads end din gå-ind-garderobe med en smal gang ind.
Og skydedøre kan du jo få i mange, mange udførelser, som burde passe til alle smage.
https://www.skanskabyggvaror.se/search?q=skjutdörrar
Vi havde det før, og det var meget unødvendig plads i soveværelset. Vil teste dette. Tror det kan blive flot. Men du har ret i, at vi ikke vinder meget plads på det.KnockOnWood sagde: